• Josephine

Är det farligt att ge en hund popcorn?

Vår lilla tik tigger popcorn, kan jag ge henne en eller två? Eller är det farligt för henne?

• Svar på tråden Är det farligt att ge en hund popcorn?
  • Maggi74

Nej, det är absolut inte farligt. Vår hund ÄLSKADE pop-corn........så ge du hunden några!

• sessan46

det enda jag kan tänka mig är att om hon äter förmycket blir hon lite fisig....pricis som om man själv har ätit mycket poppcorn :)

• molnen

Vår kanin som heter Popcorn gillar också popcorn och godis av alla slag......

• UWO BaraJag

I normala mängder är det inte farligt.

För större mängder skulle det vara saltmängden man skulle tänka på. Högt saltintag kan ge uttorkning (detta skrivet som ren upplysning och inte för just ditt fall).

För den som undrar om något är farligt för sitt husdjur, ex när denna har fått tag på något ev mindre lämpligt, så kan man alltid ringa giftinformationscentralen (se blå sidorna). Kom bara ihåg att ringa tillbaka och berätta hur det gick när det gäller förgiftningsfall!! Det är det som ger deras kunskaper.

• pug

Vår hund får popcorn, har aldrig hört att det skulle vara farligt. Mata på du

• Fabians mamma

Vår vovve älskar popcorn! Men som ngn annan redan skrivit, ge helst osaltade. Tror inte det kan hända ngt annat än att de blir dåliga i magen om de äter fööööör mkt, majs är ju en vanlig ingrediens i hundfoder.

• sheeba

Våran hund gillar också majs.
    Jag har lärt mig nu att inte lämna skålen ur min synvinkel

Jag skulle på toa, och när jag kom in sedan så hade hon ätit upp halva skålen, altså en halv påse.
    Sedan blev hon väl lite törstig och tog colan också

• Minea bergström

Jag har en dvärgschnauzer som älskar popcorn! Hon äter ca 1-5 st varje gång jag äter och hon vill ha????

• LillaJag06
    Minea bergström skrev 2017-07-18 09:15:46 följande:

Jag har en dvärgschnauzer som älskar popcorn! Hon äter ca 1-5 st varje gång jag äter och hon vill ha????

Haha snacka om att väcka liv i en gammal tråd.

Tråden är från 2005 :)
Svar på tråden Är det farligt att ge en hund popcorn?