• Anonym (undrande)

lån från lendo

någon här som tagit lån från lendo?
    jag och sambon funderar på att låna pengar från lendo.
    260 000 hade vi tänkt låna och vad vi ska ha pengarna till det är privat.
    men iaf så tjänade han 260 000 förra året och jag tjänade 170 000 förra året (jag är föräldraledig)
    tror ni vi får det beviljat ?

• Svar på tråden lån från lendo
  • Anonym (undrar)

Varför vill ni låna till så dåliga villkor? Räntorna är ju katastrof där... Beviljat får ni säkert, men jag hade aldrig velat låna hos en sådan bank. Har ni anmärkningar som gör att ni inte kan låna "vanligt"?

• Anonym

Gör det inte! Ni kommer att ångra er bittert. Lendo är som vilket sms-lån som helst. Räntorna är helt hemska. Du vill inte berätta vad ni ska ha pengarna till, men jag betvivlar att det är så bra att det är värt det.

• Anonym (undrande)

när jag kollade räntorna så var de lika som på banken...det var därför jag undrade om någon hade lånat därifrån som vet ?

• Anonym

vi har lånat från lendo 1 gång och det var samma ränta på banken, för lendo hjälper till och hittar bästa ränta på någon av bankerna....så vi fick lån på seb men via lendo....funkade kanon...

• Anonym

Lendo skickar ut er låneansökan till alla banker som är anslutna till dom. Sedan återkommer bankerna med sina bud. Där kan man enkelt se vilken ränta som erbjuds och ta ställning till om man vill ta lånet eller ej.

Jag löste en del riktigt dåliga lån genom ett lån på Lendo. Den räntan jag fick var runt 8%, vilket inte är skitbra, men inte dåligt heller.

• Formfin

Skickade in låneansökan via lendo och fick en helt okej ränta på ikanobanken faktiskt, 7,5%. Lendo är nog ganska bra att gå via då du får bud från flera banker och vad de är villiga att erbjuda dig. Om ni får lån på så mycket beror ju helt och hållet på hur mycket boendet kostar och om ni har några andra lån.

• Anonym (undrande)
    Formfin skrev 2010-05-31 10:39:43 följande:
    Skickade in låneansökan via lendo och fick en helt okej ränta på ikanobanken faktiskt, 7,5%. Lendo är nog ganska bra att gå via då du får bud från flera banker och vad de är villiga att erbjuda dig. Om ni får lån på så mycket beror ju helt och hållet på hur mycket boendet kostar och om ni har några andra lån.
    vi har bara ett huslån sedan innan...
    och lendo var ett sista alternativ för oss, jag har redan kontaktat min egna bank om samma summa pengar och då är det 4 % ränta..men vet inte än om vi fått det beviljat...
  • Formfin
    Anonym (undrande) skrev 2010-05-31 10:43:47 följande:
    vi har bara ett huslån sedan innan... och lendo var ett sista alternativ för oss, jag har redan kontaktat min egna bank om samma summa pengar och då är det 4 % ränta..men vet inte än om vi fått det beviljat...
    Om du inte skulle få det beviljat från din bank så tvivlar jag på att det går att hitta ett bättre alternativ på lendo... och om din bank erbjuder 4% ränta(vilket låter otroligt för ett blancolån) så är ju det bästa alternativet.
  • morningsun

De räntor som t.ex. SEB anger på sin hemsida ör VÄLDIGT förhandlingsbara. Att låna med mellanhand kan aldrig vara en bra affär jämfört med att förhandla direkt med banken.

• Anonym (undrande)
    Formfin skrev 2010-05-31 10:55:42 följande:
    Om du inte skulle få det beviljat från din bank så tvivlar jag på att det går att hitta ett bättre alternativ på lendo... och om din bank erbjuder 4% ränta(vilket låter otroligt för ett blancolån) så är ju det bästa alternativet.
    det är ett så kallat medlemslån..räntan är lägre på de lånen..
Svar på tråden lån från lendo