Jag är så orolig för min mamma, som just fått bröstcancer (spridd till lymfkörtlarna). Snälla, ge mig hopp...
Finns det någon i detta forum som klarat sig/känner någon som klarat sig från bröstcancer trots att den spritt sig till lymfkörtlarna???Jag är så OROLIG för min mamma. Hon har just opererat en 4 cm tumör i bröstet. Den var spridd till 3 av 22 lymfkörtlar. Positivt är att den är hormonkänslig. Negativt är att den är grad 3. Hon ska snart påbörja en 15 v cytostatikakur och därefter strålning och antihormonbehandling.
Tumören var större än vi trodde. Hon hade nämligen varit på mammografi bara 1 år innan (maj -09, och då var allt OK!). Vi trodde därför inte att den skulle vara så pass stor och spridd till lymfan då vi fick beskedet om en knöl i bröstet vid hennes mammaografi april-10. Kanske missades den vid mammografin för ett år sedan och då har hon kanske gått med sin cancer mer än 1 år, kanske 2-3 år? Vill inte tänka så...
Vad jag förstår är det sämre prognos om den är spridd till lymfkörtlarna samt om man upptäcker det sent. Jag (och hela vår familj) är så ledsen/orolig för detta. Just nu bara gråter och gråter jag. Jag vill ju att min älskade fina mamma ska få LEVA!!! Finns det någon som kan inge mig en strimma av hopp om att det KAN gå bra med en hormonkänslig tumör fast den är stadie 3 och spridd till 3 lymfkörtlar???
Från ledsen dotter