• vattenkanna

Blanda nan ha 1 i förväg

Är det någon som vet om man kan blanda några flaskor nan ha 1 i förväg och förvara dom i kylen under natten och ta fram och värma i micron?

Har förstått att man kan göra detta med babysemp men vet inte hur det är med nan.

• Svar på tråden Blanda nan ha 1 i förväg
  • Puman78

Det är bättre att ha någon tetra i kylen och värma på morgen i stället för att ha färdigblandade.

• Nillan1985

Det står på förpackningen att man inte ska förvara NAN1 i flaskor.
    Håller med ovanstående att köpa några tetror och värma! Jättesmidigt.
    Annars tar det ju inte så mycket längre tid att göra iordning allt på natten. =)

*Alvar 2010-04-25
  • Jesster

Ja, det går jättebra. Blanda pulvret i kallt vatten bara Man kan ha dom färdigblandade i ca 10-12 timmar.

Den som söker han finner - www.google.se
  • April Mamma

Om man har kommunalt vatten så måste man ju inte koka vattnet utan kan micra, då tar det ju inte så lång tid.
    Vi hade tetror ofta, det är praktiskt men annars så tar det ju inte så lång tid att micra,ca30 sek + blanda i pulver = 1 minut 

• vattenkanna

tack för svaren. Blev lite "förvirrad" över era olika bud. I värsta fall får jag köpa tetror o använda på natten. min dotrter vaknar och är vrålhungrig så det måste gå snabbt att få färdigt ersättningen.

• anyXX

jag har en termos med kallt vatten och en med varmt vatten brevid sängen, samt en burk nan. går snabbt att blanda till rätt temperatur och jag behöver inte lämna sovrummet. superbra och mycket billgare än att köpa tetror.

Iris 080308 & Nils 100319
  • cloudberry79

Blanda kallt, det håller i kylskåpet över natten. Under resa, då man inte kan hålla kallt, ska man inte förvara färdigblandat, men hemma ser jag inga problem med det.

If you love me - please don't feed me!
  • Mary Jo

det är inga problem att ha färdigblandat i kylen-det står ju till och med på förpackningen!!   jag brukar dock ha upphällt vatten i kylen,värmer i mikron när hon börjar gny i sömnen och så har jag en vällingdoserare och så bankar jag bara ner pulvret som jag mätt upp på kvällen. tar max 1 min!!

• Skogsflickan

nan 1 ha finns inte i tetror...

• Jesster

Neonatalavdelningar gör tillbringare med färdig ersättning och förvarar i kylen, då kan säkert andra göra det också

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Blanda nan ha 1 i förväg