• raggarprinsessan

har du nån tattoo du ångrar

har du nån tatoo du ångrar är nyfiken är tonåring o funderar på å tatuera mig senare i livet :D
    ja jag är raggare å stolt över det
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 07:09
    ni får gärna skriva vad ni har för tatuering om ni vill :) dock inget tvång
  • Svar på tråden har du nån tattoo du ångrar
  • SilverEmma

Näpp...

Min första gjorde jag när jag var 16, en g-klav på ankeln. Sen har jag två egenritade tribals, en i nacken & en ner på ryggen. Sen tre noter på armen med en ranka som går runt hela armen.

Idag hade jag gjort allihopa annorlunda, men jag ångrar inte en enda.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • raggarprinsessan
    SilverEmma skrev 2010-05-25 07:53:46 följande:
    Näpp... Min första gjorde jag när jag var 16, en g-klav på ankeln. Sen har jag två egenritade tribals, en i nacken & en ner på ryggen. Sen tre noter på armen med en ranka som går runt hela armen.Idag hade jag gjort allihopa annorlunda, men jag ångrar inte en enda.
    hallå godmorrron det låter ju fint som fasen :) jag är 17åår nu men 11 tattoos blire om ja får bestämma på mig
    ja jag är raggare å stolt över det
  • Mimmi P

Nej!

Jag gjorde min första för några år sen (hmm, 3 år sen tror jag) jag var alltså 27 när jag gjorde min första och ganska "gammal" för en första tatuering. Har gjort två till efter det.
    Har en på insidan av underarmen, en ros med en orm som slingrar sig runt (har en ganska speciell betydelse för mig), så har jag min och min mans vigselringar inbakade i tecknen för man och kvinna på sidan av kroppen (typ midjan och upp på revbenen) och så ett avtryck av min sons fot.
    Älskar alla tre och planerar fler så fort jag har fött nästa barn.
    Många kan tycka att tatueringen med vigselringarna är dum men det är bara om man berättar att det är våra vigselringar som man fattar det, annars är det bara kvinna/man symbolerna, således ganska neutral. Skulle vi skilja oss och jag tokångra mig får man väl bygga på den på nåt sätt, samtidigt har vi varit tillsammans länge och har snart två barn ihop så jag kommer ju aldrig kunna sudda bort alla bevis på vår tid ihop. Jag tror inte att jag kommer ångra den.
    Jag tror att när man väljer tatueringar ska man verkligen fundera på vad motivet betyder för en själv, många av de som ångrar sig är nog de som tagit ett motiv i en katalog eller gjort samma som "alla" andra. Fundera, fundera, fundera på vad du verkligen vill göra och rita själv eller be tatueraren rita upp ditt motiv så blir det mer personligt. 
    Kan tillägga att jag var sugen på en tatuering redan som 16-åring och skulle absolut göra en direkt när jag fyllde 18 men ägnade ganska många år att klura på motivet innan jag kom till skott :) (fast det jag funderade på redan som 16-åring hade jag än idag kunnat tänka mig att tatuera).
  • raggarprinsessan
    Mimmi P skrev 2010-05-25 08:04:13 följande:
    Nej! Jag gjorde min första för några år sen (hmm, 3 år sen tror jag) jag var alltså 27 när jag gjorde min första och ganska "gammal" för en första tatuering. Har gjort två till efter det. Har en på insidan av underarmen, en ros med en orm som slingrar sig runt (har en ganska speciell betydelse för mig), så har jag min och min mans vigselringar inbakade i tecknen för man och kvinna på sidan av kroppen (typ midjan och upp på revbenen) och så ett avtryck av min sons fot. Älskar alla tre och planerar fler så fort jag har fött nästa barn. Många kan tycka att tatueringen med vigselringarna är dum men det är bara om man berättar att det är våra vigselringar som man fattar det, annars är det bara kvinna/man symbolerna, således ganska neutral. Skulle vi skilja oss och jag tokångra mig får man väl bygga på den på nåt sätt, samtidigt har vi varit tillsammans länge och har snart två barn ihop så jag kommer ju aldrig kunna sudda bort alla bevis på vår tid ihop. Jag tror inte att jag kommer ångra den. Jag tror att när man väljer tatueringar ska man verkligen fundera på vad motivet betyder för en själv, många av de som ångrar sig är nog de som tagit ett motiv i en katalog eller gjort samma som "alla" andra. Fundera, fundera, fundera på vad du verkligen vill göra och rita själv eller be tatueraren rita upp ditt motiv så blir det mer personligt.  Kan tillägga att jag var sugen på en tatuering redan som 16-åring och skulle absolut göra en direkt när jag fyllde 18 men ägnade ganska många år att klura på motivet innan jag kom till skott :) (fast det jag funderade på redan som 16-åring hade jag än idag kunnat tänka mig att tatuera).
    din tatuering med din sons fot låter jättefin å jättespeciell (såklart den är speciell )
    dina andra lät åxå fina :D
    ja jag är raggare å är stolt över det
  • Cia o krabaten

Gjorde en tatuering som 20-åring, en tiger som klättrar upp för utsidan av vaden.

Det är fin och har hållit sig jättebra i färgerna osv dessa 12 år som det gått.
    Jag ångrar den inte egentligen, men jag ångrar att inte vara annorlunda längre...
    Precis efter jag gjort den så exploderade detta med tatueringar och sen var det mer vanligt än udda att ha en
    Så hade det varit idag hade jag nog inte gjort en, men jag ångrar inte min och skäms inte äver den eller nåt.
    Ganska cool att vara gammal tant på hem och ha en tiger på benet
  • lunkentuss

Har inte ångrat någon, absolut inte! Däremot känner jag mig inte färdig med en tribal jag har över axeln... Så den ska jag bygga på nån gång :)

Gjorde min första strax efter jag fyllt 18 år, en tribal på sidan av vaden... O idag har jag 5 st... Varav en är min mans namn :) Den tycker jag jättemycket om!

• Saga 79

Jag gör bara gaddar som verkligen betyder nåt speciellt för mig.
    På det sättet kan man aldrig ångra dem.
    Min första är ett Old school ankare till minne av min far som dog i cancer för 1½ år sedan.Han var sjöman.

Min andra är en Hälsingebock med vagt tribalmönster under & linblommor.Det är för att hedra mitt arv som Hälsingestinta.

och min tredje - som jag håller på med nu - är en drake som slingrar sig runt rosor över hela min vänstra arm.Den gör jag för att täcka över en brännskada som jag fick när jag var liten.
    Draken symboliserar att jag har gått stark ur all mobbing etc som jag blivit utsatt för pga brännskadan.

Gillar inte alls när folk gaddar sig bara för att.

• Mimmi P
    raggarprinsessan skrev 2010-05-25 08:05:50 följande:
    din tatuering med din sons fot låter jättefin å jättespeciell (såklart den är speciell ) dina andra lät åxå fina :D
    Tack! Finns en bild på foten i mitt galleri tror jag.
  • TessaS

Ja, jag ångrar en som jag fick av ett ex.
    Ett väldigt otrevligt och ohälsosamt förhållande och jag önskar att jag inte hade gjort den. Dels för att den är dåligt gjord och dels för att den påminner mig om exet (det är inte ett namn eller så, men eftersom jag fick den av honom så...)

• lunkentuss
    Saga 79 skrev 2010-05-25 08:19:19 följande:
    Gillar inte alls när folk gaddar sig bara för att.
    Bara för att...... man tycker det är otroligt fint? Är det bara för att?
Svar på tråden har du nån tattoo du ångrar