• ungkvinna81

Lite tips för er som ska till Riga, hotel mm

Hej på er! På mina besök till Riga för att få min ÄD hos AVA bodde vi på olika hotel. Hotel Clarion Valdermas håller bra skandinavisk mått och verkar populär bland svenskar och normän men i vår suite hade vi ingen kylskåp/minibar och det var MYCKET buller från gatan så det var svårt att ta det lungt där och sova på kvällerna, frukosten var OK och ingår i priset en kvällsbuffe. Jag skulle rekommende i andra hand Hotel Nordic, den var tystare fyrstjäringt hotel, fina rum och precis på andra sidan gatan finns det STOCKMAN som är ett stort varuhus som motsvarar stora Åhlenshustet i Stockholm de har en jätte fin livsmedelsavdelning, kläder och mode av högsta kvalitet. I första hand rekommenderar jag hotel Royal Square& suites där jag bor nu, den har centralet läge, nära TGI fridays, McDonalds, stockman och är i gamla stan. det tar 15 min promenad till kliniken. Eftersom man ska vara i kliniken bara några minuter så tyckte vi att det är dumt att bo nära kliniken o borta från "stan" I stockman huset finns biografer med riktigt fina moderna salonger så det är kanske nått kul att göra, filmerna är på engelska och de flesta är inte dubbade. Narvesen är små butiker som finns överallt och de motsvarar pressbyrån. Jag REKOMMEMDERAR starkt Doubel Coffe de är ett kejdehus som motsvarar en blandning mellan starbucks och Hardrock caffe men MYCKET bättre man kan fika eller välja goda maträtter från deras menyer, fräsh och modern caffe, billigt är det oxå.. Jag rekommenderar att ni bokar er hotel bokningar via booking.com man hittar BRA hotel till halva priset. Hotelet Royal Square kostade 9000 SEK om man bokar via deras hemsida för 5 nätter men via booking kostade det under 5000sek för 5 nätter osv. ocskå Tripadvisor.com är bra man kan läsa gäst recentioner m.m. Ni får ursäkta mig om jag skriver lite fel eller om det saknas några ord jag skriver detta inlägg från min Iphone på hotellet.

• Svar på tråden Lite tips för er som ska till Riga, hotel mm
  • The75

Å jag som älskar att fika och gå på bio :O) det kommer nog bli en trevlig lång weekend i Riga!

• ungkvinna81

och kom ihåg när ni landar i RIX åk endast med det gröna taxi AirBaltic, eller de röda taxi som finns i stan. från flygplatsen till hotelet kostar runt 9 LVL äkta er för svart taxi det står ibland personer utanför utgången till RIX o lockar till fel taxi som är dubbelt så dyrt och den kostade 17LVL till hotelet:) lycka till

Svar på tråden Lite tips för er som ska till Riga, hotel mm