• aquamarin

Är det FÖR varmt i Turkiet i juli?

Hej!
    Vi har bokat en resa till Turkiet i juli, men vet inte om vi är tokiga..? Har det senaste fått höra en massa kommentarer som tex ni är galna, ni kommer dö, ni kommer svettas ihjäl. Eller att ni får väl sitta i skuggan med en öl.
    Alltså jag älskar värme, men jag vill kunna göra nåt annat än sitta i skuggan och dricka öl. Och jag vill inte att mina barn ska må dåligt. Borde vi avboka?
    Vore roligt att höra om det är några andra barnfamiljer som ska åka i juli. Eller åsikter från såna som varit där i juli. Vi har rest i juli förut, men aldrig till Turkiet. Är det stor skillnad mot tex Kreta?

• Svar på tråden Är det FÖR varmt i Turkiet i juli?
  • Jungfrulycka

Jag har varit på Kreta och i Turkiet i juli månad. Jag uppplevde det mycket varmare i Turkiet, även om Kreta självklart också var varmt. Jag rekommenderar starkt att köpa ett par bra sandaler till stranden som är glödhet. Väntar man på svalkande kvällar så kan man glömma det. Ett tips är en ansiktsfläkt! Min räddare! Trots detta så blev Turkiet ett av mina absoluta favoritplatser. Ni kommer säkert ha skoj

• CiMi

Vi var i Turkiet ett år i slutet på juli och hade 46 grader i skuggan! Fy, det var jobbigt
    Personligen tycker jag att värmen är mycket mer hanterbar i Grekland.

Åkte med sonen, som då var 6 mån,förra sommaren till Zakynthos. Ca 35 grader. Men vi höll oss i skuggan och det gick kanon bra

• aquamarin

Jaa, nu har vi allafall betalt in resan efter att ha rådgjort med lite folk som varit där samt resebyråpersonal. Enligt dem var det i alla fall inte "värre" än på Kreta och där var vi i juli härom året med en tvååring. Det var varmt men jättebra, så det här ska nog gå bra med.

• Plottan11

Gammal tråd, jag vet, men hur gick det? Finns nån som vill dela med sig av sina erfarenheter från Turkiet i juli/augusti? Äldre släktingar vill bjuda med oss, men vi vet inte om de förstått hur varmt det är. Och har vi förstått det, borde vi tacka nej???? 

Svar på tråden Är det FÖR varmt i Turkiet i juli?