• Leefen

Jag blir så gar, är jag en dålig mamma bara för jag är ung???

Allt handlar om konstiga människor som skriver i min blogg.
    Jag har haft det lite jobbigt med min sambo detta under detta året, men nu är det bra igen och det känns jätte skönt. När det har varit dåligt så har jag skrivigt om det i min blogg, för jag kände att jag behövde skriva av mig.

Flera gånger har jag fått läsa att jag är en dålig mamma, att barn ska inte skaffa barn.
    Visst när det var dåligt mellan sambon och mig så drog jag ut och festa, för jag orkar inte vara med han. Sonen var hemma med sin pappa.

Igår hände det en lite olycka, sonen trilla ner i poolen. Men jag var snabbt där och fick upp han. Inget hände som tur va. Melwin får aldrig vara ute i trädgården själv, så jag har full koll på han. Men just när det hände så hade jag ryggen imott han. Jag gick fram och tillbaka och pratar i mobilen. Och precis när jag vänder mig hör jag att det plaskar och kastar mobilen och får tag i han.

Det kan väl hända den bästa med, det kan väl hända den som är 30 år.
    Jag säger som min kära vän säger, åldern är bara en siffra på pappret!

• Svar på tråden Jag blir så gar, är jag en dålig mamma bara för jag är ung???
  • Tamme

Du kanske ska skriva en dagbok istället eller låsa din blogg. Då slipper du alla elaka kommentarer.

• SunnyBunny

Vill bara säga att när man väl ger sig på och skriva en blogg och låter helt öppet människor man inte känner läsa om ens liv får man helt enkelt räkna med såna kommentarer. Och nej..mamma är ingen ålder! Men om jag läser en blogg och har en annan åsikt än den, så skriver jag såklart det i en kommentar.

• Leefen

Jag vet att när man börjar skriva blogg så får man räkna med det.
    Men jag blir så trött på folk som ska var elaka, viss man kan skiva vad man själv tycker. Men det är alltid samma sak...

• 555

Det är bara för att alla är så gammal modiga när det gäller att först ska man
    gå i skolan
    arbeta
    träffa en kille
    få barn
    gifta sig
    skaffa hus hund m.m.

Det är bara skit snack, varför ska man följa samma mall som alla andra & skaffa barn efter man är 30.
    Det är absolut inge fel på det.
    Visst finns det mååånga unga som skaffar barn som har noll koll, dom skiter i sitt barn totalt & är helt jävla ansvarslösa.
    Men det finns otroligt många unga med barn som blir så mycket mognare när dom får barn & blir mycket "äldre"
    Jag fick min dotter när jag var 22 & jag tycker det är en ung ålder, får många blickar & kommentarer för att jag ser ut att vara mellan 16-19 har jag hört.
    Men för att jag ser/är ung så vet dom absolut ingenting om mig.

Skit i vad alla säger om dig att du är "för ung" du klarar det galant :)

Lycka till

• With a devilish smile

Olyckor händer oavsett hur gammal föräldrarna är , enda jag reagerade på var att du kommenterat att det inte är något konstigt att han plaskar med händerna`i en hyfsat stor pool . Personligen hade jag aldrig vågat vända ryggen till mitt barn om jag visste att hon låg vid en pool så . MEN jag dömmer absolut inte dig & det har inget med ålder att göra, det är ju bara olika tankar man har . 

Sen om man bloggar får man räkna med negativa kommentarer, folk älskar att klanka ner på folk och unga föräldrar är väl dom som går i gång på minsta lilla & tror att allt handlar om ålder ?
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • Carrooooo

Jag anser att så länge du har förutsättningarna alltså; Bra ekonomiskt ställt för att kunna försörja hela familjen, tak över huvudet och en stor fördel är att föräldrarna håller ihop.

• BillyX
    555 skrev 2010-05-21 23:43:21 följande:
    Det är bara för att alla är så gammal modiga när det gäller att först ska man gå i skolan arbeta träffa en kille få barn gifta sig skaffa hus hund m.m. Det är bara skit snack, varför ska man följa samma mall som alla andra & skaffa barn efter man är 30.
    Hm... Man ska alltså gå kvar i skolan (för det är ju roligare att kämpa dubbelt så mycket?), man ska inte arbeta (varför tjäna sina egna pengar?), inte träffa en kille (??), inte gifta sig (varför göra nåt så vuxet innan man får barn?), inte skaffa hus (vem har sagt att man måste skaffa hus innan man får barn, det gör väl de flesta EFTER att de fått barn?) och inte hund (har man tid med både hund och småbarn?)

Du har ett lustigt synsätt. Du menar att alltså på allvar att det inte ligger en poäng i att gått klart skolan och skaffat sig en utbildning, tjänat sina egna pengar och varit tillsammans med sin partner en längre tid?
  • BillyX

Plus... om man ska hinna jobba lite, plugga och hittat en man man vill dela sitt liv med, så är det inte konstigt att många blir ca 30? Det är inte alltid frivilligt att vänta tills dess... Men det är knappast bättre att rusha in i nåt och skaffa barn med "Tobbe, 22" som man varit ihop med en månad?

• Tamme
    Det är bara för att alla är så gammal modiga när det gäller att först ska mangå i skolanarbetaträffa en killefå barngifta sigskaffa hus hund m.m. Det är bara skit snack, varför ska man följa samma mall som alla andra & skaffa barn efter man är 30.Det är absolut inge fel på det.Visst finns det mååånga unga som skaffar barn som har noll koll, dom skiter i sitt barn totalt & är helt jävla ansvarslösa.Men det finns otroligt många unga med barn som blir så mycket mognare när dom får barn & blir mycket "äldre"Jag fick min dotter när jag var 22 & jag tycker det är en ung ålder, får många blickar & kommentarer för att jag ser ut att vara mellan 16-19 har jag hört.Men för att jag ser/är ung så vet dom absolut ingenting om mig. Skit i vad alla säger om dig att du är "för ung" du klarar det galant :)Lycka till
    Det finns anleding till varför vissa saker ska ske i viss ordning.
    Att gå i skolan och utbilda sig öppnar många dörrar i framtiden vilket ger dig och din framtida familj en trygghet. Arbete är själva grunden till trygg ekonomi. Att träffa en kille och lära känna varandra och utveckla respekt och kärlek i förhållandet get också en stabil grund i livet och det framtida familjen.

Men visst man kan hoppa över allt detta:
    Skippa skolan - missa utbildning och personlig utveckling och kanske inte skaffa sig ett bra jobb.
    Träffa kille - tja bli på smällen men nån man precis träffat och är nykär med utan att lära känna människan, va fan mer än 50% av barn i Sverige har skillda föräldrar så varför skulle inte din ha det, eller??

Jag dömmer inte dem som skaffar barn när de har gått ut skolan och skaffat sig tryggt jobb. Är man 22, har ett stabilt förhållande och tryggt jobb så är det bra förutsättningar att skaffa barn. Är man 17 och inte har några förutsättningar då ÄR man ung.

Jag fick mitt första barn för 2 månader sen och jag är 28. Har utbildat mig, arbetat ett antal år, levt ihop med min kille i 6 år, skaffat hus, rest runt i världen, skaffat hund och nu fick vi barn. Det är INGET fel på den ordningen.
  • Juhanna
    Det är bara för att alla är så gammal modiga när det gäller att först ska mangå i skolanarbetaträffa en killefå barngifta sigskaffa hus hund m.m. Det är bara skit snack, varför ska man följa samma mall som alla andra & skaffa barn efter man är 30.Det är absolut inge fel på det.Visst finns det mååånga unga som skaffar barn som har noll koll, dom skiter i sitt barn totalt & är helt jävla ansvarslösa.Men det finns otroligt många unga med barn som blir så mycket mognare när dom får barn & blir mycket "äldre"Jag fick min dotter när jag var 22 & jag tycker det är en ung ålder, får många blickar & kommentarer för att jag ser ut att vara mellan 16-19 har jag hört.Men för att jag ser/är ung så vet dom absolut ingenting om mig. Skit i vad alla säger om dig att du är "för ung" du klarar det galant :)Lycka till
    Men det är ju bättre om man har allt runt omkring ordnat när man skaffar barn. Man kanske inte är en bättre förälder men man har fan så mycket bättre förutsättningar att vara en bra förälder.
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
Svar på tråden Jag blir så gar, är jag en dålig mamma bara för jag är ung???