• Anonym (Sofie)

Vill gå ner men inte få mindre bröst

Jag håller på att gå ner i vikt (långsamt) och är så rädd att brösten ska bli mindre, vilket de kommer att bli, finns det något som gör att dem behåller sin storlek? :(

• Svar på tråden Vill gå ner men inte få mindre bröst
  • Anonym

Tyvärr. Brösten består ju till största del av fett så om du går ner så kommer du att tappa delar av brösten också. Tyvärr så brukar också brösten vara bland det första som försvinner. Men en bra BH kan nog få dem att se större ut.

• Anonym (Jag med)

Önskar att det fanns något att göra åt det, för jag har samma problem. Nu är jag lite fylligare och då är brösten stora och fina..
    Grejen är att jag måste gå ner i vikt för magen hänger över byxkanten nu, men så försvinner brösten och jag kommer se platt ut igen :(

• Anonym (linda)

Sorry to say this... Man kan inte punktförbränna fett. Alltså kan du omöjligt hjälpa att brösten kommer att bli mindre när du går ner i vikt.
    En sak du kan göra (och som många tjejer av någon konstig anledning är livrädda för), är att träna bröstmusklerna. Som sagt, du kan inte punktförbränna fett, men du KAN bygga upp bröstmuskulaturen och på så sätt få bysten att se lite större ut.

Lycka till!

• Anonym (Sofie)

Frågan är hur pass mkt mindre de kommer att bli och om det kommer se symmetriskt ut med kroppen i takt med att man går ner...

• Anonym (G-kupan)

Det är fint att ha små bröst. Själv ska jag förminska mina.

• Anonym

Beror på om du har små bröst av naturen, då är det nog lätatre att dom minskar. Själv hade jag stora bröst, gick ned från att vara normalviktig och 60 kg, till 50 kg. Hade fortfarande dd-kupa, ansiktet blev smalare, kunde inte ha mina ringar längre osv. Bröstfettet satt som berg och har nu opererats bort.

• Anonym (Jag med)
    Anonym skrev 2010-05-20 23:40:21 följande:
    Beror på om du har små bröst av naturen, då är det nog lätatre att dom minskar. Själv hade jag stora bröst, gick ned från att vara normalviktig och 60 kg, till 50 kg. Hade fortfarande dd-kupa, ansiktet blev smalare, kunde inte ha mina ringar längre osv. Bröstfettet satt som berg och har nu opererats bort.
    Hur gjorde du för att gå ner från 60 kg till 50 kg?

Det är min vikt ju :)
    Jag väger 60 kg nu och måste gå ner till 50 kg.

Så snälla berätta hur du gjorde med mat och träning och allt sånt?

Tack på förhand!
  • amorvincitomniia

Eller så får du gå ner och sedan spruta macrolane om du inte vill gå hela vägen ut med sillisar :) Väldigt smidigt med några sprutor på lunchen och taada - nån kupstorlek större :D

• Anonym (Jag med)
    amorvincitomniia skrev 2010-05-21 00:35:48 följande:
    Eller så får du gå ner och sedan spruta macrolane om du inte vill gå hela vägen ut med sillisar :) Väldigt smidigt med några sprutor på lunchen och taada - nån kupstorlek större :D
    Vad kostar det? :)
  • Anonym
    Anonym (Jag med) skrev 2010-05-21 00:32:05 följande:
    Hur gjorde du för att gå ner från 60 kg till 50 kg?Det är min vikt ju :)Jag väger 60 kg nu och måste gå ner till 50 kg.Så snälla berätta hur du gjorde med mat och träning och allt sånt?Tack på förhand!
    Jag drog ned på allt till mindre portion, en macka istället för två osv. Slutade dricka mjölk och äta kaffebröd som jag gillar. Drack mycket vatten, åt färsk gurka om jag var sugen på nåt. Jag är vegetarian i vanliga fall också. Nu vet jag inte om min viktminskarmetod är ultimat, och den gjorde mig som sagt underviktig. Men jag gör alltid så när jag vill gå ned i vikt, men då brukar jag dumpa kanske 2 kg bara eftersom jag brukar lägga på mig det på vintern. Det behöver inte alltid vara mycket man ändrar för att gå ned lite. Kan räcka med att sluta äta en nattmacka, eller nån liknande liten ovana man har.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-21 16:39:37 följande:
    Jag drog ned på allt till mindre portion, en macka istället för två osv. Slutade dricka mjölk och äta kaffebröd som jag gillar. Drack mycket vatten, åt färsk gurka om jag var sugen på nåt. Jag är vegetarian i vanliga fall också. Nu vet jag inte om min viktminskarmetod är ultimat, och den gjorde mig som sagt underviktig. Men jag gör alltid så när jag vill gå ned i vikt, men då brukar jag dumpa kanske 2 kg bara eftersom jag brukar lägga på mig det på vintern. Det behöver inte alltid vara mycket man ändrar för att gå ned lite. Kan räcka med att sluta äta en nattmacka, eller nån liknande liten ovana man har.
    Men varför vill man vara underviktig?

Säger som alla andra i tråden. Silikonbröst (koksalt), snygg BH, träna bröstmusklerna. Det är de alternativen som finns.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-21 16:42:35 följande:
    Men varför vill man vara underviktig?Säger som alla andra i tråden. Silikonbröst (koksalt), snygg BH, träna bröstmusklerna. Det är de alternativen som finns.
    Det förklarar jag i inlägget längre upp, ett tillfälligt experiment att försöka dumpa mina stora bröst vilket inte fungerade. Dom tappade inte ett gram trots undervikt, det var som svar på ts, att hos vissa av oss kan bröstfett sitta som berget.
Svar på tråden Vill gå ner men inte få mindre bröst