semester i umeå
Hej! Vore tacksam för tips på vad man kan göra med barn i Umeå! Vi ska dit en vecka i Juni och känner inte till stan alls. barnen är 2 och 4 år.
Hej! Vore tacksam för tips på vad man kan göra med barn i Umeå! Vi ska dit en vecka i Juni och känner inte till stan alls. barnen är 2 och 4 år.
Puffar!
Äventyrslekparken (Tomtebo) är fin. Gammlia. Leos lekland om det regnar. Badhuset i Holmsund är fint och är anpassat även för små barn.
Hej!
Ska försöka skriva ner lite tips på vad man kan göra:
Vill man titta på djur finns 4H gården på Nydala (vid Umeå camping) o så finns det även djur på Gammlia, där kan man även gå runt o kolla hur det var förr i tiden (tror de kör igång i mitten på juni). Vid Nydala finns det även ett utomhusbad o badstrand vid Nydalasjön (kanske lite kallt i juni dock)
Vill man bada inomhus kan man åka till Holmsund o bada på Aquarena (ligger ca 1,5 mil från Umeå), ett "äventyrsbad" i miniatyr kan man sägs, några vattenrutschbanor o ett djungelland som är roligt för de små.
Vill man att barnen ska få busa av sig lite finns Leos lekland i Brännland utanför Umeå (ca 1 mil) eller så finns Busplaneten som ligger på Strömpilen i Umeå ( där finns även köpcentrum m bla Lindex, HM, Veromoda, Din sko etc). Busplaneten är lite mindre men där tycker jag min son hade lättare att ta sig överallt (han blir 3 år i sommar).
Detta är vad jag kom just nu. Finns säkert mer tips på www.umea.se så kolla där med :)
Hoppas ni får det trevligt här i vår fina stad :)
Tack så mycket för tipsen!
Umelagun! Tempererat utebad vid Nydala är också kul. Har ni bil kan ni fara till Norrbyskär (ca 2 mil söder om Umeå) med båt och gå runt och titta finns en lekpark för barnen också.
Klabböle energicentrum är trevligt på sommaren, fina gräsytor och lekplats samt ett litet café.
www.visitumea.se
finns en "sommarguide" att beställa med massa aktiviteter, evenemang..
man kan såklart beställa den via mail eller över telefon..