• AAEV

Jag ska donera ägg!

Måste bara skriva av mig.
    Har länge funderat på att donera ägg. Förra veckan tog jag kontakt med Karolinska och idag ringde dom. Nu ska jag ta blodprover o allt det här och i augusti ska jag upp på besök! Shit nu är det på riktigt! Det känns så bra och jag är så glad!
    Det var bara det jag ville säga :)

• Svar på tråden Jag ska donera ägg!
  • kramiiis

Härligt! vilken underbar tjej du är!!! tack för att ni finns!

är själv i behov av att få donerade ägg så därför blir jag så glad av att läsa det här

kram!

♥I just have to get away♥
  • Caspianne

Oh, vad underbart att det finns folk som du som vill hjälpa barnlösa par! {#lang_emotions_heart}

Ruvar precis på två donerade ägg!

• The75

Evigt tacksam att det finns kvinnor som du som tänker på oss kvinnor som inte har samma möjlighet utan er hade många av oss aldrig fått möjlighet att uppleva hur det är att vara förälder och den glädje det medför TACK!

• AAEV

Tack för era fina ord
    Mest nervös över att berätta för mamma, hon kommer säkert tycka att jag är dum som ge bort "barn". Så ser inte jag det, jag ger bort en cell så att andra kan få barn tillsammans. Typ som när jag ger blod :)

• The75

Hej
    Om ger din mor möjlighet att läsa det vi skrivit här på FL så kanske hon kommer se det lite annorlunda.
    Om hon ser hur tacksama vi som behöver en ägg donator är så kanske hon istället känner sig stolt över att ha en dotter som helt osjälviskt ger en del av sig själv till någon annan som behöver de.

• MissLillan

Jag har också funderat på att göra det. Hur fungerar det?

• AAEV
    MissLillan skrev 2010-05-20 20:05:13 följande:
    Jag har också funderat på att göra det. Hur fungerar det?
    Jag kontaktade fertilitetskliniken på Karolinska sjukhuset, googla :)
    Så ringde dom o då fick jag information!
  • Charlotta71
    Ni som donerar ägg är guld värda för oss som inte har gåvan att få barn själva.

Detta är en seriös förfrågan efter en donator som gärna får bo i Stockholm för enkelhetens skull.

Vi har inte bestämt oss ännu vilken väg vi skall gå men läkaren/vi tror att äggkvalitén hos mig troligen är det som gör att vi inte lyckats gå vidare med våra graviditeter. Vi får svar på en missfallsutredning om någon vecka och beroende på vad den säger så kommer vi även att ta beslut vilken väg vi ska gå.

Om det finns någon som är intresserad av att ta en dialog med oss så är det bara att skicka ett meddelande till mig via min inbox.

Kort om oss:
    Vi är 39 respektive 42 år år och uppväxta söder om Stockholm. Vi har varit tillsammans i 3,5 år men känt varandra i nästan 10 år. Vår högsta önskan är att få kröna vårt liv med ett liten men resan dit har varit lång och "skumpig".

Stor kram,
    Lottis
Svar på tråden Jag ska donera ägg!