Klaraah skrev 2010-05-23 14:53:37 följande:
Vi såg till att pressa värdena rejält denna gång. Har nu 0,4 på tsh. Mina sköldkörtelproblem uppstod i samband med första graviditeten vilket tydligen inte är helt ovanligt. Obehandlade sköldkörtelproblen står ju alltid med på listan över de saker som kan öka missfallsrisken. Jag tycker att du ska vara "glad" - förälåt uttrycket - att du har blivit gravid tre gånger, tvärr med utfallet missfall. Tänk de som inte blir gravid alls. Det tyder ju ändå på att du är fertil. Kanske att äggen har sämre kvalitet nu över 35? Jag kan trösta dig med att nu när jag är gravid i vecka 16 efter tre ma, så gläder jag mig väldigt mycket. Glädjen överskuggar sorgen som var då. En dag kommer du vara i samma situation. Tänk också på att ha sex ofta från det att mensen slutar. Vi var dåliga på det, och det gynnar nog inte spermiekvaliten. Kram!
Jo, det är jag glad för, det är liksom den enda trösten i allt det här, även om jag varje gång är livrädd över att jag inte ska kunna bli gravid mera.
Du låter hoppfull, det känns skönt - tror du det finns goda chanser till att få en bebis ngn gång? OM jag bara visste att det skulle ske så skulle jag vara så mkt lugnare, men jag nojar ju hela tiden över att det inte kommer gå..
Jam vi är nog oxå lite dåliga på att ha sex ofta, blir ofta runt äl och sedan är vi lite dåliga på det..