• CTMT

Hur ska jag kunna föda när det är dags?

BF om 5 dagar. Andra barnet.

Med första barnet gick allt bra. Graviditeten var helt okej förutom att jag fick sjukskrivas på heltid i vecka 33-34 pga foglossning. 
    Väl inne på förlossningen så tog det 12,5 timmar. Värkarna gjorde ont, men det som också gjorde (nästan) lika ont var foglossningen. Hade problem att hitta en bra förlossningsställning, så fick bli liggandes på sidan till slut.
    Men nu... i denna gravidieten så kom foglossningen redan vecka 6! Dock uthärdade jag och kunde jobba fram till vecka 27 då jag sjukskrevs på heltid.
    Nu, 5 dagar innan BF, så har jag så himla ont av den! {#lang_emotions_frown}
    Jag kan knappt ta mig upp från liggandes eller sittandes, benen hänger knappt med längre, en gammal skada i svanskotan gör svinont... Det knakar ofta i hela bäckenet och ländryggen, otäckt...
    Kort och gott... jag börjar bli nervös... inte inför smärtsamma värkar utan för min kropp i övrigt, hur den ska klara av det? Just nu är ingen ställning skön och allt gör ont, så jag börjar undra hur jag ska kunna få ut detta barnet när det väl är dags?
    Nervös nervös nervös...
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Hur ska jag kunna föda när det är dags?
  • ByMySelf

Tänker precis som du... Sjukskriven heltid från v24 pga foglossningar och sammandragningar.

Låg/halvsatt under krystvärkarna med min första son och trivdes bra med det men hur ska man klara det denna gång!!
    Gör ju svin ont att ligga på rygg och för att inte tala om att ta sig från ryggläge över till sidan eller upp.

HAr dock lite info från en vän i samma sits som nu fick sin son för 3 veckor sedan och hon menade på att hon för det första inte hade tid att tänka på fogarna och sen tyckte hon att lustgasen hjälpte mot även dom smärtorna.
    Nu va hon väääääldigt hög på lustgasen och halucinerade en massa så frågan är om hon verkligen kommer ihåg.

Jag vill själv ha EDA och hoppas att detta ska hjälpa även mot foglossningarna.

• CTMT
    ByMySelf skrev 2010-05-18 15:55:33 följande:
    Tänker precis som du... Sjukskriven heltid från v24 pga foglossningar och sammandragningar. Låg/halvsatt under krystvärkarna med min första son och trivdes bra med det men hur ska man klara det denna gång!! Gör ju svin ont att ligga på rygg och för att inte tala om att ta sig från ryggläge över till sidan eller upp. HAr dock lite info från en vän i samma sits som nu fick sin son för 3 veckor sedan och hon menade på att hon för det första inte hade tid att tänka på fogarna och sen tyckte hon att lustgasen hjälpte mot även dom smärtorna. Nu va hon väääääldigt hög på lustgasen och halucinerade en massa så frågan är om hon verkligen kommer ihåg. Jag vill själv ha EDA och hoppas att detta ska hjälpa även mot foglossningarna.
    Goda nyheter till oss båda då - jag pratade med en narkosläkare på förlossningen idag som sa att epidural kunde hjälpa mot foglossningssmärtor också. Så blir det för smärtsamt både åt höger och vänster så finns det ett alternativ...!
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • ByMySelf

Ååååå gud vad skönt att höra

Svar på tråden Hur ska jag kunna föda när det är dags?