• Jenny1

3 barn i en trea?

Jag och min särbo har planer på att flytta ihop, ev i slutet av sommaren eller till nästa sommar.
    Han har en tonårsson som kommer att flytta med. Jag har två barn på 3 och 8 år. Mina barn delar redan rum. Hans son kommer att få mitt sovrum och jag och sambon får sova i vardagsrummet (med sängar som sen används som soffor på dagen).
    Men - klarar man att bo så trångt? Mina barn är hos mig varannan vecka medans hans son är hos honom på heltid.

Som det ser ut nu kommer det dröja ett par år innan vi kan leta efter något större.
    Tips mottages tacksamt! Hur vanligt är det att man bor så här?

• Svar på tråden 3 barn i en trea?
  • AnnanAnna

Jag kan bara svara för mig och det är jäkligt jobbigt att bo så trångt. Det går ju ett tag, men sen är det som att man alltid har någon precis inpå sig och det är jättesvårt att få eget space. Alla vill väl inte ha det heller, men jag upplever att jag inte har någonstans att vara för mig själv.

Vi bor två vuxna och två barn här på heltid och ett barn som bor halvtid. Det stora problemet är väl mest att vi inte hittat något sätt att lösa hur vi ska ha rummen, så den stora tjejen som bara är här på halvtid har ett eget sovrum, vilket innebär att vi andra fyra delar på det andra sovrummet. Ett rum stor alltså dessutom tomt 50% av tiden! Så otroligt dumt egentligen, men vi är inte överens om något sätt att lösa det här så det fortsätter stå tomt.

Vi letar större, men där vi bor är det rätt dyrt och stora lägenheter finns knappt. Så mycket att ta hänsyn till när man vill flytta, annars skulle jag kunna tänka mig att göra det på studs!

• Claris

I längden är det tufft..din 8åring blir större,mer kompisar,vill ha eget utrymme.
    Ingen möjlighet att slå upp ngn vägg,dela av ett sovrum? Blir ju mindre rum,men ändå eget:)

Och hua,såå trist att sova i vardagsrummet,med en tonårsson,ni måste vänta tills han somnat(typ aldrig) innan ni kan bädda ner er. Och samliv,så där va? Med polare hemma..hehe

nä,kortvarigt,visst..men ilängden,behöver ni större,för allas skull:)

• Belleles

Vi bor så trångt men har löst det på bästa sätt. Vi har ett sovrum med minstingen som är 5 månader, 3 åringen har det andra iom att hon har så mycket leksaker och min son som blir 12 har vardagsrummet som sitt eget i stort sett.

Svar på tråden 3 barn i en trea?