Ang Sova ute i vagn på dagis....
Jag var och kollade på ett möjligt dagis till lillan.
Det verkade okej men de lät de "små" barnen dvs upp till 3 år att sova ute i vagnen.
Där stod ca 5 vagnar ute under ett tak men mitt i lekplatsen och det var lek och skoj och höga ljud men barnen sov ändå .
Hur som helst så kändes det konstigt eftersom min lilla nästan aldrig sover ute i vagnen, möjligtvis när vi är ute och går men aldrig någonsin när vagnen står stilla.
De låter barnen sova där även när det är minusgrader ute....
Det kanske är bra...vad vet jag...men det känns konstigt.
VAD ÄR ERA ERFARENHETER AV DET?
Bra eller dåligt?
Ang det här med att det skall minska virusspridningen så tror jag inte på det. Hörde för ett tag sedan en läkare på tv som sa att virus sprids ändå, lika mkt på vanliga dagis som "ur & skur"dagis där ungarna är ute jättemkt. Det spelar ingen roll och dessutom SKALL barn ha många förkylningar för att bygga upp sitt imunförsvar. Så mindre förkylningar är inget att sträva mot egentligen möjligtvis enbart för föräldrarnas skull för att slippa vaba och vara borta från jobbet. Men om man bara tänker på barnen så skall barnen ha många förkylningar. Det sistnämnda hörde jag senast imorse. Så det här med att sova ute är nog hugget som stucket när det gäller förkylningar.........