• Sommarblomma

All denna hyllning till unga pappor?

Antingen har jag vaknat på fel sida eller så yrar jag fortfarande i nattmössan.

Men jag hittade igår en ung pappa blogg. Han är ensam med sin son på 2 år och är 19 år gammal, och han blogg har blivit STOR på bara ett dygn och detta för att han är ENSAM PAPPA? Han får tusentals kommentarer varje dag om hur imponerade tjejerna är och hur stark han är som orkar uppfostra sin son ensam?
    Men vi unga ensamma mammor då? Är vi inte lika starka för att vi inte är pappor eller vaddå? 
    Diskutera gärna detta här, jag vill veta hur ni tänker om detta?

Eller kommentera HÄR!
  • Svar på tråden All denna hyllning till unga pappor?
  • SilverEmma

Det är väl ovanligare med en ensam ung pappa helt enkelt, inte så konstigt att han får mer uppmärksamhet då. Det finns ju hur många bloggar som helst om ensamma unga mammor där bloggarna ser ungefär likadana ut.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • salma11

Hej, ja jag tycker det är inte lätt för en ungförälder men han kommer att vänja sig med tiden livet lär sig.......
    och vi oxså ensam med två barn inte ett. hur måste man ska vara stark? kräver mycket.........
    som jag sakt man lär sig så är det livet.

• Zaria

Jag tycker inte bara gäller unga pappor utan pappor överlag, en pappa är DUKTIG för att han tar hand om sina barn de kvällar mamman jobbar/är ute, en ensamstående pappa är duktigare och starkare än en ensamstående mamma, en pappa är DUKTIGARE än en mamma när han gåt på föräldramöten, fixar matlagning och tvätt för sina barn osv osv...medan en mamma bara förväntas göra det osv osv

Svar på tråden All denna hyllning till unga pappor?