• Rosesarered

Någon som fått tidigt missfall och att det gången efter direkt har fungerat?

Sitter här med en klump i magen. För 2 månader sedan blev jag för första gången i mitt liv gravid (efter att ha kämpat i 4 år). Det var IVF försök nr 2 (fet). Dock slutade lyckan ihop med ett tidigt missfall. Sitter nu och ruvar igen och är så orolig att det nu aldrig kommer att fästa igen.
    Någon som kan ge lite peppande ord? Någon som varit med om ett missfall för att sedan direkt efter få nästa embryo att fästa?
  • Svar på tråden Någon som fått tidigt missfall och att det gången efter direkt har fungerat?
  • moen

Jag har också gjort IVF, fått missfall som blödde i 8v, så jag trodde verkligen att kroppen skulle behöva återhämta sig ett tag. Efter att blödningarna slutade testade jag med ÄL-stickor och gjorde återförande av de två sista embryona vi hade i frysen. Vi fick tillbaka båda eftersom inget av dem såg så bra ut.... Hade inte så höga förhoppningar men nu sitter jag här och har kommit till v.9.
    Det var sååå underbart att få se ett litet tickande hjärta på första ultraljudet förra veckan. Och det var bara ett också, vilket faktiskt kändes väldigt skönt...
    Så det behöver inte alls vara så att det inte tar sig bara för man haft missfall nyligen!!!

• Laplata

Hej! jag kan också ge dig lite hopp!!..blev gravid i Feb med help av ostimulerad FET men lyckan slutade med ett MF i v7. I April gjorde vi ett nytt försök (vår 5te) och idag är jag i v11!! fick se hjärtat tick för två veckor sedan..det var helt underbart!!

Ge inte upp hoppet!!...jag vet att man känner sig helt knäkt när man efter så många år av försök äntligen får en plus men slutar i MF men ni måste försöka se det som en bra tecken att ni KAN bli gravida..nu ska ni "bara" ha turen också att den lillan överlever också..tyvärr är det inte lätt men inte omöjligt!!

Håller tummarna för er!!

• Catta80

Vart gravid vid andra ICSI men den avstanna i v.6 =( körde på nästan direkt efter (tror vi vänta 1 mens) och vi har nu en son som är 2 år=) så det tog sig på en gång och nu har vi precis plussat på första syskonförsöket.

Stort lycka till på eran resaHjärta
    Kram Catta

Svar på tråden Någon som fått tidigt missfall och att det gången efter direkt har fungerat?