• Anonym (Huvudvärk)

Citalopram och smärtstillande?

Jag har börja äta Citalopram för 1 1/2 månad sen och läste i bipacksedeln att man inte ska äta NSAID preparat eller preparat med acetylsalicylsyra (alvedon?).

Men idag har jag sådan himla huvudvärk och undrar om de finns något smärtstillande som är okej att äta?

• Svar på tråden Citalopram och smärtstillande?
  • Jezamine
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2010-05-15 16:45:43 följande:
    Jag har börja äta Citalopram för 1 1/2 månad sen och läste i bipacksedeln att man inte ska äta NSAID preparat eller preparat med acetylsalicylsyra (alvedon?). Men idag har jag sådan himla huvudvärk och undrar om de finns något smärtstillande som är okej att äta?
    Varför ringer du ej sjukvårdsupplysningen?
    Avstängd tills vidare
  • listo

Det står ju inte att man inte FÅR äta den typen av läkemedel, bara att Citaloprambehandlingen kan påverkar.

Men, hur som helst... Alvedon innehåller inte acetylsalicylsyra och är inte ett NSAID-preparat, så Alvedon är det definitivt inga problem att ta.

Traddiraddiraj
  • Jezamine
    Jag har börja äta Citalopram för 1 1/2 månad sen och läste i bipacksedeln att man inte ska äta NSAID preparat eller preparat med acetylsalicylsyra (alvedon?). Men idag har jag sådan himla huvudvärk och undrar om de finns något smärtstillande som är okej att äta?
    Acetylsalisylsyra(finns i ex Treo) finns ej i Alvedon. Alveon innehåller paracetamol
    Avstängd tills vidare
  • Smultronbaby

Alvedon är helt ok att ta, den innehåller ju paracetamol.

Jag tog det vid huvudvärk när jag gick på citalopram.

Mamma till Emil 030128 & skrutt i magen BF 100723
  • Anonym (Huvudvärk)

Tack för era svar, ska genast ta en Alvedon.

• Starkast
    Jag har börja äta Citalopram för 1 1/2 månad sen och läste i bipacksedeln att man inte ska äta NSAID preparat eller preparat med acetylsalicylsyra (alvedon?).Men idag har jag sådan himla huvudvärk och undrar om de finns något smärtstillande som är okej att äta?
    Ta alvedon.
  • Jezamine
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2010-05-15 16:52:39 följande:
    Tack för era svar, ska genast ta en Alvedon.
    En Alvedon hjälper föga,Ta två.
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Citalopram och smärtstillande?