• Sfinx08

LITEN mage?! 26cm i v.32 - Pratas om att plocka ut bebis :(

Hjälp!

Under hela graviditeten har jag mått bra. Bättre än första.
    Jag har även känt mig både lättare och haft mindre ont.

min mage växer inte som den ska dock.

den har en svag böjning under normalstrecket som sedan nu igår
    hamna på lägsta.

Vi va på UL för 8 dgr sen. bebis -17% så ingen fara, allt va bra.

Men nu har magen inte växt nå mycke alls sa BM så räkna med högre avvikelse.
    26cm i v.32...Fortsätter det så här så väljer man tydligen att plocka ut den lilla :(!!

Ni med små magar...när började eran skatt växa igen??

Jag är så orolig. Lill*n där inne är så lugn. Inte ett ljud på natten.
    Är inte ens kul att handla kläder då vi vet vad det ska bli men jag finner inget
    nöje i den tid som ska vara så underbar.

• Svar på tråden LITEN mage?! 26cm i v.32 - Pratas om att plocka ut bebis :(
  • Tess76

Har du fått tid för flödeskontroll? Min första mage/bebis var -23%, jag fick gå på flera ul för att se om flödet i navelsträngen var bra osv, vilket det var. Det behöver inte alls betyda att det är något fel eller att barnet "plockas" ut i förtid.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Sfinx08

jo det är kollat och det var helt ok! låg liiite lägre men inget som hotade.

• Tess76

Dottern var liten vid födseln, vägde 2565g och föddes i v42 (man ansåg att hon hade det bättre i magen tiden ut eftersom flödet och allt annat såg bra ut). Men nu är hon en fullt normalstor 5-åring :)

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • MiniMalm

Min lilla i magen är -20% och hon följer den linjen. Man får gå på regelbundena UL. Så det ska inte vara någon fara, så länge flödet är okej :)

• Colisa

Det behöver inte vara någon fara, även om de skulle komma fram till att barnet har det bättre utanför magen. Din historia låter mycket som min mammas graviditet, hennes sf-mått var t o m några cm under ditt i samma vecka. Så jag blev utplockad i v. 35, förutom att jag var liten var det inga problem och jag har växt ikapp senare! Nu, 30 år senare, har de säkert ännu bättre koll på både mor och barn.

• Sfinx08

ja :) det 'r så tråkigt när man inte vet! låg ju under med 1.a o han vägde 3500gram! det blev bara sån störtdykning ..ja man får se sit underverk lite oftare då :)

• MissEllie

Precis detta går jag och oroar mig för, jag är i vecka 23 och min mage är så liten. Det är knappt ingen som ser att jag är gravid, dock känner jag fosterrörelser men är ändå orolig då det är första barnet.

Ska till barnmorskan på torsdag och se vad de säger.

Stort lycka till!

• sandy8508

Hej nyfiken hur gick det för er?
    Är i samma situation nämligen ;(

Med vänlig hälsning, Sandra

Svar på tråden LITEN mage?! 26cm i v.32 - Pratas om att plocka ut bebis :(