• Izzies matte

Hög Testosteron-halt

Hej!
    Jag vet inte om jag passar in under PCO eller vart jag hör hemma! Har läst en del om det men har fortfarande inte fått grepp om någonting. Jag har alltid haft ganska mkt kropps-behåring men aldrig i ansiktet.. Sen har jag varken problem med acne eller övervikt, så jag vet inte om det är PCO jag har.
    Fick efter blodprov hos KK reda på att jag har hög testosteronhalt vilket påverkar min ägglossning. Finns det någon mer som fått det??

Ska påbörja min första Pergotime kur om en vecka lite drygt.. Hade varit så skönt att prata med någon som är eller har vari i samma situation!

Jag ger aldrig upp!
  • Svar på tråden Hög Testosteron-halt
  • Yrja M

Jag tycker det låter som att du skulle kunna ha PCO, man behöver ju inte ha alla symptom. Har du oregelbunden mens? Jag är inte heller finnig och överviktig men däremot har jag en del "manlig" hårväxt och det typiska pärlbandet på äggstockarna. Gjorde de inget ultraljud på dina äggstockar? Det borde ju ge svar på om du har PCO.

• Izzies matte
    Yrja M skrev 2010-05-14 05:32:11 följande:
    Jag tycker det låter som att du skulle kunna ha PCO, man behöver ju inte ha alla symptom. Har du oregelbunden mens? Jag är inte heller finnig och överviktig men däremot har jag en del "manlig" hårväxt och det typiska pärlbandet på äggstockarna. Gjorde de inget ultraljud på dina äggstockar? Det borde ju ge svar på om du har PCO.
    Nä min mens är regelbunden. Kommer oftast på 28 dagen men har någon gång kommit på 27 eller 26:de. De gjorde ett vaginalt ultraljud och tyckte att allt såg bra ut så då borde de väl tittat på äggstockarna också tycker jag!
Svar på tråden Hög Testosteron-halt