Pimpinellan skrev 2010-05-13 21:17:06 följande:
Du får ta blodprov dag 3 och 21 vilket sällan sammanfaller med just den dag man är på samtal. Spermaprov får man remiss på så det kan inte heller lämnas första gången. Görs inte på alla sjukhus heller. Vissa kvinnor får göra äggledarspolning om inga andra fel hittas och då drar utredningen iväg ännu mer och om man som jag misslyckas med spolningen och måste opereras för att kolla om det finns passage går det ännu mer tid. De vanligaste felen är dock ingen äl eller dåliga spermier så många får svar redan efter de proverna. Att vi är inne på över två år med IVF beror på alla misslyckade behandlingar och att jag blev gravid en gång,men fick MA. Har gjort 7 IVF:er,men bara 5 äggplock och endast ynka 2 insättningar. Mellan varven har jag också blivit spontant gravid,men bara fått tidiga missfall. Får medicin mot missfall numer.
Den dagen jag besöker ferten så är det dag 22 för min del, men som du säger så görs det inte på alla sjukhus, så vet man ju inte om det görs på "min".
Så man måste ha remiss på det, när det gäller spermaprov, okej...
Ja, det är ju så mycket man inte kan veta i förväg, såsom äggledarspolning - om det inte går så ev op etc, blodprov på dag 3 och 21 m.m.
Så det är mest vanligt att man inte har någon äl eller har dåliga spermier... Tack för att du kunde ta din tid och berätta lite en del!
Ni har verkligen gått igenom så mycket, vilket alla givetvis inte önskar att vara med om det, och nu är det bara att hoppas att du slipper missfall igen framöver då du nu tar medicin mot misfall.. Hur länge ska man äta medicinen om man har en bestämd tid på det? Håller tummarna att det ska gå bra för er vid nästa graviditet!