• erikandersson1

Hemsida?

Hej alla pappor :)

Någon som har ett bra tips på vart jag får en komplett hemsida? Jag ska sätta ihop en till familjen, fick höra att jag skulle använda Joddlet.se senast jag frågade, men den tjänsten finns först i Juni. Jag behöver en enkel sida där man kan ladda upp bilder och kanske en e-butik? tacksam för svar

/Erik

• Svar på tråden Hemsida?
  • HampusPappa

Vad får det kosta?

Jag själv kör mina domäner på one.com där man även kan aktivera album och bloggar rätt enkelt. E-shoppen är det värre med, men det finns massor på php.opensourcecms.com/

Där finns det även länkar till demos så man kan känna på hur det känns innan man börjar!

Lycka till!

• johanob

Surftown kör jag. Där kan man ha domän, hotell och dom har en funktion som man kan bygga sin sida med om man inte känner någon som kan programmera åt sig...

• Binary

Att använda wordpress är enkelt och eftersom det är modulärt och det finns gallerier och e-handels moduler torde det passa ganska bra. Det du ska tänka när du väljer ett webbhotell är att många content managers kräver "safe_mode off" vilket kan vara värt att fråga webbhotellet. Alternativt fråga efter en log över phpinfo.php för att gå igenom.

Svar på tråden Hemsida?