• marians

utredning efter 7 års försök (fråga)

Jag och min sambo har väl inte "försökt" i de 8 år vi bott ihop men har aldrig heller skyddat oss, detta har resulterat i en graviditet (jan 2003) som slutade i mf i vecka 6. Sen dess har det inte hänt ett dugg trots äl testande och nu har sambon äntligen förstått att vi behöver hjälp.

Vi satte igång i december med de första testerna och har fått vår första tid på sahlgrenska nu på måndag.
    Skamligt att det ska ta 6 månader att få träffa en läkare.

Min fråga till er som har lite koll är : Innan det är dags för ivf antar jag att läkarna försöker på andra sätt, vad görs innan ivf och hur vanligt är det att det lyckas?
    Får intrycket när jag hör mig för att de flesta som inte lyckats på naturlig väg får ta till IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 18:13
    ska väl lägga till att allt ser normalt ut efter de tester som vi tagit ( sperma, blodprov på 3.je dagen )

• Svar på tråden utredning efter 7 års försök (fråga)
  • nixxia

ville bara önska lycka till, vi är sj i samma sitts efter 7 år försök, med miss fal i 5 månaden ska få tid  i början av juni=), lycka till i massor,förlått att ja inte svara på din fråga men, vad betyder ifv?

• Gloxi

Vi var oförklarligt barnlösa och fick börja med insemination. För mig lyckades det på första försöket, men det är fortfarande tidigt.

Där jag inseminerades säger de att chansen till graviditet är 15-20% per insemination. Ju yngre kvinnan är, desto bättre resultat. Jag tillhör dock de äldre i sammanhanget, så det behöver inte ta flera gånger bara för det.

Lycka till!

Svar på tråden utredning efter 7 års försök (fråga)