• fröken m

Gravid med Pergo, vad händer nu?

Jag lyckades bli gravid på första kuren med Pergotime. Innan det har vi försökt att få barn i över tre år, innan dom till slut kunde hitta att jag hade PCOs.
    Jag har fortfarande knappt förstått att jag har lyckats bli gravid, och självklart är vi överlyckliga.
    Nu till min fråga, vad kommer att hända nu?
    Jag ringde till Mödravården och jag fick ett möte inbokat den 17 Juni!! Det är ju toklänge dit juh. Är nu i ca 5+2.
    Någon som har några erfarenheter att dela med sej av?

• Svar på tråden Gravid med Pergo, vad händer nu?
  • korfu08

Grattis jag blev gravid på första försöket med pergo, blödde lite i v 5, så jag fick ett extra ultraljud, men det gickbra med hela graviditeten och idag är hon fyra år. Lycka till och jätteskoj för dig.

• fröken m

Grattis till dig me´!{#lang_emotions_smile}
    Jag går hela tiden och oroar mej för att något ska vara fel och/eller att det är fler än 1 barn där inne. Är det samma för alla, att det bara är ett rutin ul som gäller?

• katrina

Grattis! Har också PCO, fått två barn! Pergotaime + sprutabehandling med första, utan hjälp med andra.  Normala graviditeter! Du får väl höra av dig till den som skrivit ut pergotime till dig oxå, och se om hon/han vill ha nån extra koll. Inget som behövs vad jag vet, men ibland kanske de vill följa upp. I Båda mina graviviter gjorde jag vaginalt ultraljud i ca vecka 5-6. Första gången pga misstanke om att det var utomkvedshavandeskap, (sammanväxning i vä äggledare, och vi ivsste att det enbart vä äggstock osm fungerade) Men det satt som det skulle. andra gången pga misstänkt missfall, men det var också OK!
    Än en gång Grattis!!

• fröken m
    katrina skrev 2010-05-07 22:03:01 följande:
    Grattis! Har också PCO, fått två barn! Pergotaime + sprutabehandling med första, utan hjälp med andra.  Normala graviditeter! Du får väl höra av dig till den som skrivit ut pergotime till dig oxå, och se om hon/han vill ha nån extra koll. Inget som behövs vad jag vet, men ibland kanske de vill följa upp. I Båda mina graviviter gjorde jag vaginalt ultraljud i ca vecka 5-6. Första gången pga misstanke om att det var utomkvedshavandeskap, (sammanväxning i vä äggledare, och vi ivsste att det enbart vä äggstock osm fungerade) Men det satt som det skulle. andra gången pga misstänkt missfall, men det var också OK!Än en gång Grattis!!
    Så roligt att höra, ett jätte grattis till dej oxå.
    Varför misstänkte du utomkveds? Jag vet att jag är nojig men då och då får jag så jätte ont i magen. Som att någon hugger med en kniv i äggstockarna, nästa gång kan jag få rejäl mensvärk. Detta är säkert helt normalt, men jag ska ringa min gyn och försöka få komma på ett besök! =)
  • Bollen82

Jag blev oxå gravid på första försöket sist.
    eftersom jag inte visste vilken vecka jag var i, så fick jag komma in på VUL. Annars väntar man oftast till rutin-UL tror jag.
    Jag hade oxå ont i början, vid ett tillfälle åkte jag in akut för att jag hade så ont.. Men det var ingen fara, bara livmodern som töjer ut sig, sa läkaren.
    Idag är dottern 2 år och vi har precis startat beisverkstaden igen..
    Lycka till med din graviditet och grattis!!

Svar på tråden Gravid med Pergo, vad händer nu?