Hur orkar man?
Jag och min sambo tillhör en i raden som inte kunnat få barn. Vi har försökt i ganska precis tre år och vi känner oss oroliga. Jag är sjukhusrädd och har dragit mig för att söka hjälp men för fem veckor sedan fick vi komma på besök och lämna prover. Vi väntar fortfarande på svar och ångesten är så stor! Jag är inte ung längre och känner mig stressad av tiden. Alla jobbiga tankar och att man har så svårt att se sig själv utan barn. Vi vet inget än mer än att jag har en cysta som ska bort som är hormonell och som förmodligen är orsaken till barnlösheten men som sagt har vi inte fått provsvar på om vi har ytterligare "fel". Det värsta är ångesten över att alla andra runtomkring har babylycka. Jag orkar bara inte det. Jag är ju såklart glad för andra men ångesten är total när jag hör att en till i min närhet har blivit gravid. Det har gjort att jag undviker alla jag kan. Hela grejen får mig att känna mig så misslyckad.
Finns det någon där ute som känner igen sig? Hur lång tid ska man behöva vänta på provsvaren? Någon där ute som haft en hormonell cysta som fått barn efter operation?
KRAM!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 19:35
Nu har vi fått besked om proven och till vår stora glädje fanns det inget att anmärka på där. Jag är så tacksam! Från att mitt hopp har varit i botten efter tre års försök så känns det nu bättre. Kanske finns ett hopp nu? Nu väntar operation och sedan behandling och kanske får vi ytterligare svar på hur äggledare och annat ser ut när operationen är över. Det går sakta, men framåt. Tack å lov!