• Anonym (Knölen)

    Knöl i naveln? Kolla upp!?

    För kanske en månad sedan upptäckte jag en knöl precis vid naveln, på ovansidan. Den var pytteliten från början, men nu har den blivit större och börjar nästan gå in i nalveln känns det som..

    Den är ganska hård, och när man trycker på den så "rör" den på sig. Den gör inte ont, det känns bara lite ömt ifall man trycker hårt..

    Någon som vet vad det kan vara eller haft något liknande? Kanske kan bli sådär i naveln? Har ingen piercing eller så där och inte heller haft. Hatar att springa hos läkaren i onödan..

    Jättetacksam för svar!

  • Svar på tråden Knöl i naveln? Kolla upp!?
  • Anonym (Knölen)

    Okej, tack.


    Anonym skrev 2010-05-04 13:44:52 följande:
    Knölar som växer bör man alltid kolla upp ja.
    Flickan 85: Bråck? vad är det?
  • Anonym (Knölen)

    Okej, kände nu igen. Och då jag skrev att den rör sig så stämmer det inte märkte jag nu. Den är hård och sitter där den sitter. Alltså väldigt hård..

    Kanske är bråck, vad vet jag. Har växt så snabbt så man undrar ju.. men kanske blir så om det nu är bråck..

  • Anonym (Knölen)

    Tack. Har läst, men stämmer inte riktigt in tycker jag. Står att om man trycker på det när man ligger ner så försvinner det oftast. Men om jag trycker på den när jag ligger tar det tvärtstopp.. Den sitter där den sitter. Skrev som sagt galet i Ts, den rör sig inte..

    Det är som en sten ungefär...?


    flickan85 skrev 2010-05-04 14:03:52 följande:
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../ Du kan läsa lite om bråck här. Men jag vet ju inte om det är det så oavsett så borde du ringa och beställa en läkartid.
  • Anonym (SH)

    Gammal tråd men frågar ändå;

    TS , hur gick det med det hela? 


     

Svar på tråden Knöl i naveln? Kolla upp!?