Jag födde 'bara' 6 veckor förtidigt,så min pojk va ju ändå rätt stor,2350 vägde han. Men under förlossningen vart de jätte jobbigt hans hjärtljud sjönk och vi fick veta att om han inte skriker så måste de ta honom och springa iväg med honom,att vi skulle vara beredda på att det kan hända. Jag fick ofta höra "men det gick ju bra,han va ju stor mm mm" de som de inte fattar är att de kunde gått illa. Att se sitt barn ligga i kuvös,med andningalarm det är inte kul. Det är hemskt. Min son tex hade andningsalarm (om de nu heter så,va en liten grej som satt på magen) den lossnade en gång så han drog mkt i den,o de började pipa och 3 st sprang fram till honom,jag trodde hjärtat skulle stanna. Det gick bra,visst,men de kunde gått illa.
De tog massa prover på mig när jag låg inne,om jag hade infektion eller liknande som hade kunnat sätta igång det hela,men de va inget som va fel. Pappan till barnen sa ofta att "det måste ju ha berott på att du va liten och han inte hade plats,då åt för lite de va säkert därför" så jag la skulden på mig själv och mådde skit dåligt av det. Även BM sa att det kan vara så att eftersom jag är så liten så kanske jag får små barn,så det blev lite av en seger att dottern vägde 3.4 kg