Hjälp i smärtlindringsdjungeln!
Hej!
Nu har jag skjutit på de här hur länge som hellst.. Så nu börjar de bli lite akut istället!
Min förra förlossning är något jag inte kan minnas något possitivt av alls, eller ja, förutom barnen då! =)
Jag kommer ihåg all smärta, hur de kändes som att hela tarmen låg ute på britsen, hur de kändes som hela bäckenet skulle explodera. mm mm,
Och allt där efter, när de ska trycka ut moderkakan.. första kissningen, första bajsningen.. Usch!!
Direkt efter förlossningen, när de tog barnen till Neo och alla lämnade rummet, så kände jag sån glädje, jag skulle äntligen få dö själv i lugn och ro. Nu dog jag bevisligen inte, men de kändes verkligen som att jag skulle göra det.
Efter förlossningen kunde jag inte stå själv på 3dygn, för så svimmade jag,.
Allt detta finns kvar som en stor skräck i mitt huvud, och snart är det dax för nästa förlossning! Fråga mig inte hur jag tänkt!
Den 12Maj har jag tid för igångsättning, och för att minimera risken för att känna samma igen så vill jag nu ha smärtlindring, men hur tusan vet jag vad som är bra då??
Förra gången tackade jag Nej till de, ångrade mig senare men då var det för sent.
Är det någon som har tips på vad man ska välja i denna smärtstillningsdjungel?
Jag vill inte att de ska vara något som gör att värkarbetet avtar, inte heller något som gör att jag inte är klar i huvudet, utan bara något som gör att inte inte gör lika jäkla ont!!
Tacksam för svar..