Utomkveds/X
För ungefär en månad sedan plusade jag! Jag blev så otroligt förvånad, eftertsom jag ätit p-piller & blödit (om än lite) under min "mensvecka" - Men eftersom jag även blödit igenom p-pillerna tyckte min BM efter telefonrådgivning att jag skulle köpa ett gravtest...
Först blev jag rädd & tänkte direkt att jag skulle göra en abort.. Men efter mycket långa diskussioner med min pojkvän bestämde vi oss för att behålla det. När jag gick in i vecka 9 fick jag hemska magsmärtor som jag dock avfärdade som livmoderkramper, och eftersom jag inte blödde något valde jag att avvakta. När smärtorna återkommit varje dag i 4 dagar ringde jag 1177 & fick åka upp till akuten.
Gyn. hittade inget förrutom en tom livmoder.. Eftersom jag blödit några veckor innan misstänkte han i första hand att jag fått missfall, men efter att ha gjort 2 hCG(?)-prover med några dagars mellanrum upptäckte dem att graviditeten fortfarande pågick & efter ett till VUL lokaliserade dem utomkveds. i vänstra äggledaren...
Jag slipper förhoppningsvis operation då jag påbörjade behandling av metotrexat i torsdags.
Just idag är jag så himla ledsen.. Det känns lite som dålig karma.. Jag har gjort 3 aborter tidigare & när jag äntligen bestämt mig för att jag faktiskt kan & VILL bli mamma så slutar det med utomkveds...
Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med er som varit med om liknande!