flytta hemifrån.. Hur ska jag berätta det??
Hej hej!
Jag är en tjej på snart 22år som fortfarande bor hemma.
Jag och min pojkvänn som snart är 25år har funderat på att flytta ihpo till hösten. Vi har varit tillsammans i 3,5år så det känns helt rätt..
Frågan är bara hur jag ska säga det till mina föräldrar och främst mamma.
Det handlar inte om att vi har en dålig relation utan det handlar mest om att jag vet att mina föräldrars relation är lite si och så...
Dem är inte osams eller så men de "umgås" inte. Pappa tittar på tv i sovrummet och mamma i vardagsrummet..
Jag sitter de kvällar jag är hemma i vardagsrummet med mamma och jag vet att jag är hennes enda vän. Hon har verkligen ingen annan och skulle bli helt ensam och jag flyttade. det är nog därför det känns så svårt att säga något. Är så rädd att hon ska bli ledsen eller nåt.
Jag var nyligen borta två veckor på semester och då får man ganska ofta höra hur hon längtar tills man kommer hem och hur konstigt det känns när man är borta..
Hon vet nog någonstans att det börjar bli dags för mig att flytta. Jag är som sagt 22år snart, jobbar 75% snart 100% och jag har ett förhållande sedan 3,5år tillbaka.. Så det lär ju hon vara medveten om.. Hon är nog bara rädd för att jag ska säga det, och jag för att säga det..
Snälla hjälp mig... Hur ska jag göra, Vad ska jag säga????