Kan man förlåta?
Jag var 19år när jag fick barn å min pojkvän var 23år.
Min svärmor tyckte att han var för ung ör att skaffa barn...
Men hon tog det bra när vi berättade...
Samma sommar som vårat barn skulle fylla 1år så var min pojkvän in på en operation... Jag å min kompis skjutsade dit honom för det var meningen att han skulle få komma hem samma dag så vi åkte å uträttade lite ärenden... Men vi fick åka hem utan honom för dom ville ha kvar honom på koll under natten... När vi kom hem å skulle hämta min son hos min mamma så berättade hon att min svärmor, svärfar å hans kärring varit dit å sagt att mamma fick lov att ta ett allvarligt snack med mig.
Mamma undrade varför. Å dom sa till henne att jag tog inte hand om min son som jag skulle. Jag lät tydligen honom sitta på trappen å äta fimpar och att han satt å åt kattbajs ur kattlådan. Jag tog inte hand om hemmet å min pojkvän höll på att gå in i väggen. Jag vart jätte förvånad av detta, jag har alltid varit så att jag städar å donar så mycket jag hinner, men jag anser att man inte hinner med så mycket med ett litet barn i hemmet... Kankse har fel?? Ringde till pojkvännen å frågade varför han inte talat om att han höll på gå in i väggen. Han fattade inte vad jag pratade om. Så jag berätta för honom vad mamma hade sagt å han vart rasande. Dagen efter när han kom hem så ringde han upp sin mamma å bad henne dra åt he***te å att hon inte hade något att göra hos oss nå mer. En vecka efter detta fick vi ett brev ifrån familjehälsovården (soc) där det stod att vi inte skötte vårat barn. Var dit på ett möte å fick reda på att det kom ifrån svärmor å svärfars kärring.
Allting av detta som hon påstått är lögn.
Nu vill jag veta vad ni skulle ha gjort i mitt fall, skulle ni ha förlåtit dom?