• Lovers

Kan man förlåta?

Jag var 19år när jag fick barn å min pojkvän var 23år.
    Min svärmor tyckte att han var för ung ör att skaffa barn...
    Men hon tog det bra när vi berättade...

Samma sommar som vårat barn skulle fylla 1år så var min pojkvän in på en operation... Jag å min kompis skjutsade dit honom för det var meningen att han skulle få komma hem samma dag så vi åkte å uträttade lite ärenden... Men vi fick åka hem utan honom för dom ville ha kvar honom på koll under natten... När vi kom hem å skulle hämta min son hos min mamma så berättade hon att min svärmor, svärfar å hans kärring varit dit å sagt att mamma fick lov att ta ett allvarligt snack med mig.
    Mamma undrade varför. Å dom sa till henne att jag tog inte hand om min son som jag skulle. Jag lät tydligen honom sitta på trappen å äta fimpar och att han satt å åt kattbajs ur kattlådan. Jag tog inte hand om hemmet å min pojkvän höll på att gå in i väggen. Jag vart jätte förvånad av detta, jag har alltid varit så att jag städar å donar så mycket jag hinner, men jag anser att  man inte hinner med så mycket med ett litet barn i hemmet... Kankse har fel?? Ringde till pojkvännen å frågade varför han inte talat om att han höll på gå in i väggen. Han fattade inte vad jag pratade om. Så jag berätta för honom vad mamma hade sagt å han vart rasande. Dagen efter när han kom hem så ringde han upp sin mamma å bad henne dra åt he***te å att hon inte hade något att göra hos oss nå mer. En vecka efter detta fick vi ett brev ifrån familjehälsovården (soc) där det stod att vi inte skötte vårat barn. Var dit på ett möte å fick reda på att det kom ifrån svärmor å svärfars kärring.

Allting av detta som hon påstått är lögn.

Nu vill jag veta vad ni skulle ha gjort i mitt fall, skulle ni ha förlåtit dom?

• Svar på tråden Kan man förlåta?
  • I Love You Three

hade aldrig förlåtit den personen som anmäler mig till soc. (om det inte finns grunder till anmälan). hade aldrig ngnsin låtit personen komma hem till mig och min familj igen. 

att anmäla ngn på falska grunder kan få ohyggliga följder, och om ngn flörösker förstöra min familj på grunder som är falska har den inget värde i mina ögon längre.
    har själv vart med om detta, men utredningen lades ner då det inte fanns ngn anledning att msstänka att ngt var fel. 
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Men usch vad hemskt tråkigt vad händer nu? Blir det utredning? Och varför hittar de på saker????

• Lovers

Dom la ner våran utredning också men vi fick gå på en massa mötet plus att dom fick lov att komma hem till oss å kolla hur vi hade det i hemmet...

Å dom kom underfund med att det inte fanns några grunder till detta...

• Isanje

Aldrig i livet att jag hade förlåtit dem. ALDRIG.

• Lovers
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-28 15:04:10 följande:
    Men usch vad hemskt tråkigt vad händer nu? Blir det utredning? Och varför hittar de på saker????
    Jag har inte en aning varför dom ens hittade på sådanna grejor... :S
  • Dramatic Chipmunk

Visar de någon ånger över vad de har gjort? Har det tagit några initiativ till att bli sams, typ hört av sig eller så?

Jag är en väldigt långsint människa (på gott och ont) och hade haft jäkligt svårt att förlåta en sån sak. Om de som gjort så mot mig heller inte visar någon ånger eller erkänner sitt misstag så hade jag defenitivt inte gjort någon ansats till att bli sams igen utan det skulle vara de som fick ta första steget. Men det är bara jag!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Lovers skrev 2010-04-28 15:05:45 följande:
    Dom la ner våran utredning också men vi fick gå på en massa mötet plus att dom fick lov att komma hem till oss å kolla hur vi hade det i hemmet... Å dom kom underfund med att det inte fanns några grunder till detta...
    Då hade jag inte förlåtit men hade det funnit en sanning i det så var det ju för barnets bästa
  • artax

Jag hade behandlat dom som luft tills dom på eget initiativ dels kom och bad mig och min familj om ursäkt öga mot öga och gick till soc och berättade att dom ljugit/hade fel även om utredningen lagts ner.

Ts: skönt att din sambo verkar vara så mogen! ta hand om varandra! :)
  • Lovers
    artax skrev 2010-04-28 15:55:04 följande:
    Jag hade behandlat dom som luft tills dom på eget initiativ dels kom och bad mig och min familj om ursäkt öga mot öga och gick till soc och berättade att dom ljugit/hade fel även om utredningen lagts ner. Ts: skönt att din sambo verkar vara så mogen! ta hand om varandra! :)
    Jag försöker med det...
    Ja min sambo är väldigt mogen på det viset....
    Jag är glad att han tog upp det med sin mamma å att han satt gränser...
Svar på tråden Kan man förlåta?