• Amelia09

Vilken yoghurt ger ni barnen? Mycket socker?

Hej,
    har en 3-åring som älskar yoghurt! Jag själv är lite skeptiskt till yoghurt, har fått för mig att det är för mycket socker i... Har ni tips på yoghurt som är mindre socker i? Obs! Inga lightprodukter eller med sötningesmedel.

Hälsningar Amelia

• Svar på tråden Vilken yoghurt ger ni barnen? Mycket socker?
  • MammaFia

Vanlig naturell yoghurt med frukt eller kanel i. {#lang_emotions_smile}

Till helgen får de "socker" yoghurt.

• Saga 79

I vår familj äter vi Valios vaniljyogurt i olika smaker.
    De är ju perfekta för oss med "mjölkmagar".

Minsta sonen äter ibland även Milko Tigers yogurt,fast jag tycker nog att den är i sötaste laget faktiskt.

• norgesessan

Har hittat en med 6% socker, det är nog lägsta, förutom yoghurterna med typ inget fett.

Ger också hällre naturell med socker och kanel på, eller sylt.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Michisen

Sonens favorityoghurt är Turkisk yoghurt, 10% fett, noll procent socker. När jag lägger i lite bär eller liknande gillar han den inte lika mycket.

• Linastrumpan

Jag ger mina barn naturell youghurt med ev lite hemlagad sylt i o med musli.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • frk Carlsson

Vår äldsta dotter har diabetes och vi har fått tipset att ge henne vanlig  filmjölk och sedan ringla lite smaksatt yogurt på toppen, bara för att få smaken/färgen. Funkar superbra Går ju att göra med naturell yogurt och ngn smaksatt också, ifall man vill ha yogurtkonsistensen till 100%, med fil blir det ju lite rinnigare...

Fredrik Paulun testade ju barnyogurt alldeles nyligen , om det var i Vi föräldrar el om det var i Aftonbladet. Googla och kolla!

Tuva 060524 o Vilda 080422 ska få en lillebrorsa! BF 100601!
  • Tow2Mater

Min son äter vanlig yoghurt. Den som har socker i. Oftast varje dag. Han får t o m annat med socker i ibland, som kakor och juice.

• saris 83

Vi ger fil eller turkisk youghurt, ofta med banan eller blåbär i och ibland lite havregryn, beror på hur hungrig han är och när på dagen det serveras.

Svar på tråden Vilken yoghurt ger ni barnen? Mycket socker?