• Frökenflitig

Ingen studiemotivation :(

Gah, jag känner mig stressad, behöver bli klar med några kurser jag har släpandes. Men var ska man hitta motivationen? Jag orkar inget längre. Hela den här terminen har varit asjobbig, tusen jobbiga saker hemma, jobbiga saker på jobbet (har ett vikariat, deltid)...hur ska jag orka öppna böckerna? Hur gör ni andra som har rester efter er, som måste jobba för pengarna, och som tycker att livet är allmänt trist och jobbigt?

• Svar på tråden Ingen studiemotivation :(
  • MrsMurphy

Jag jobbar inte för närvarande men annars känns det välbekant... Spyless, när mycket annat fyller huvudet så tar motivationen, orken, lusten slut. Jag funderar på att ge mig ut och vråla ett Ronja Rövardotter vrål och förhoppningsvis få den värsta frustrationen ur systemet och att därefter ev kanske lyckas sopa ihop några smulor motivation. {#lang_emotions_undecided}

Allt är såååååååå naturligt så...
  • valkyrian

Jag brukar tänka på känslan när man sitter på tentan. Om man slappat fast man kunde ha pluggat och vet att det som står egentligen inte är svårt, om man bara läst lite om det. Annars kan du köra med belöningssystem, typ plugga X antal timmar denna vecka och unna sig en klänning typ. Och välj en dag i veckan då du absolut inte pluggar, helt ångestfritt....

Tänk känslan av att kurserna är borta :)

Bebisen är här
Svar på tråden Ingen studiemotivation :(