• airam

min dotters pojkvän har gjort slut!!! vad ska jag ta mej till?????

hej, min dotter är 20 år, de senaste 6 åren har hon varit tillsammans med den bästa pojkvän man kan tänka sej, de 'r sambo sen flera år. han är 25 och har fast jobb och allt. hans familj är den bästa som finns. han har funnits för henne ända sen hennes pappa dog när hon var 14. nu har han gjort slut, pga av att han tycker att hon gnäller så mycket för alltosv. hans farbror och kusin dog för inte så längesen och han är helt knäckt efter det. jag undrar om han inte förväxlar sin sorg med att han att han inte tycker att han känner nåt för henne längre.herregud de förlovade sej för inte mer än ett år sen ca. och jag vet att han tycker att hon har ställt upp jättemycket för både honom och hans familj.jag är helt knäckt och skulle göra vad som helst för att det ska bli bra mellan dom!! gör jag fel som tänker så, eller rätt och vad kan jag göra i så fall?? skickade ett sms till honom, där jag skrev att vår dörr alltid står öppen för honom och att jag vet att varken hon eller han mår så bra just nu och att man kan förväxla känslor. skrev också att hon älskar honom så otroligt mycket, att hon vet vad hon gjort för fel, och att alla har rätt till en andra chans. har inte fått nåt svar från honom
    VAD SKA JAG TA MEJ TILL????? ÄR SÅ HIMLA LESSEN

• Svar på tråden min dotters pojkvän har gjort slut!!! vad ska jag ta mej till?????
  • Nixx

Låta din dotter ha sitt kärleksliv ifred?

• Swweetiie
    Nixx skrev 2010-04-26 17:05:33 följande:
    Håller med, de är gamla nog att reda ut sina egna liv.
    Förutsatt att de inte rakt ut ber om din hjälp så låt de vara!
  • mammaNena

du ska nog skuta lägga sig i deras liv! visst att din dotter kanske är jätte ledsen, men du vet ju inte vad som sker bakom stängda dörrar! hon kanske ÄR jätte gnällig och han har komenterat detta innan, och nu hade han fått nog!
    vet din dotter att du skickat ett sms? hade du varit min mamma hade jag skämts ihjäl!

• La Lola
    Nixx skrev 2010-04-26 17:05:33 följande:
    Bra råd!
    De är ju vuxna. Allt man kan göra som förälder är att finnas där om de vill att man bryr sig.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mandelblomma

det är tyvärr inget du kan eller bör göra...et gulligt sms som du skrev visar att du bryr dig och tycker om honom. Men där är det tyvärr stopp sen som förälder att kunna påvekera.

• BaraCarolina

Ja låt dem sköta det och finns där för din dotter om hon behöver prata och tröst. Frågar hon  om råd så ge henne det. Men jag tror inte heller du ska lägga dig i utan att va "tilfrågad"

• MikuAndSaraLi

Men Ts..
    Okej, men vad har du med deras förhållande att göra?
    Du ska inte gå runt och säga till honom att "Min dotter älskar dej, du betyder allt för henne blah blah blah."
    Det blir ju bara patetiskt.
    Nu har du sagt att ni finns där om han behöver er.
    Låt resten vara.
    Dom är vuxna människor. Vuxna människor gör slut ibland. Ibland blir dom ihop igen - ibland inte.
    Så är livet och det borde du veta.
    Låter kanske hårt, men tycker inte att du ska lägga dej i vad han väljer att göra.
    Jag fattar om din dotter är ledsen - men finns där För HENNE då, gå inte och tjaffsa med pojkvännen.  

Det är min åsikt.

• Rocktroll
    mammaNena skrev 2010-04-26 17:07:30 följande:
    du ska nog skuta lägga sig i deras liv! visst att din dotter kanske är jätte ledsen, men du vet ju inte vad som sker bakom stängda dörrar! hon kanske ÄR jätte gnällig och han har komenterat detta innan, och nu hade han fått nog! vet din dotter att du skickat ett sms? hade du varit min mamma hade jag skämts ihjäl!
    Håller med dig...guuud va pinsamt om min morsa hade gjort så {#lang_emotions_surprised}
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • airam
    mammaNena skrev 2010-04-26 17:07:30 följande:
    du ska nog skuta lägga sig i deras liv! visst att din dotter kanske är jätte ledsen, men du vet ju inte vad som sker bakom stängda dörrar! hon kanske ÄR jätte gnällig och han har komenterat detta innan, och nu hade han fått nog! vet din dotter att du skickat ett sms? hade du varit min mamma hade jag skämts ihjäl!
    jag frågade naturligtvis henne först, och och det var okej tyckte hon, hon vet även vad jag skrev
  • längtan09

Det enda du ska göra är att finnas för henne. Prata om hon vill.

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • airam

okaj jag förstår era åsikter, ni har ju säkert rätt, det är bara det att jag tycker att det är så sorgligt och trodde väl att det skulle vara dom. har ju känts så tryggt för mej också förstås.jag gör det jag kan för att hon ska veta att jag finns där. hon har ju flyttat hem nu.

• längtan09
    airam skrev 2010-04-26 17:14:24 följande:
    okaj jag förstår era åsikter, ni har ju säkert rätt, det är bara det att jag tycker att det är så sorgligt och trodde väl att det skulle vara dom. har ju känts så tryggt för mej också förstås.jag gör det jag kan för att hon ska veta att jag finns där. hon har ju flyttat hem nu.
    förstår att du är ledsen men yttra det inte till din dotter eller hennes ex. För då blir det bara värre för dom.
    ~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • Nenne666

Jag förstår att du känner dig berörd, dels av din dotters sorg samt att han e en person som har funnits med i bilden länge. Det är en sorg för er båda. Men tyvärr kan inte du va en av dom som kan lösa det. Det måste dom göra själva. Du kan trästa och du FÅR sörja, men inte mer.

Men....låter la krasst nu, men tiden läker alla sår.

• skoladan

Det går över! Sorger går över.
    Det är sorgerligt för Du tyckte om din dotters pojkvän och det blir som en förlust för Dig också. Jag vet hur det kan kännas, för när ett par går skilda vägar, så kan det ju bli så att man aldrig mer har kontakt med "svärsonen" eller "svärdottern" och man kanske sörjer det, för man tycker om honom eller henne.
    Men så är det här i livet. Det blir inte alltid som man tänker sig. Men hon är ju så ung, hon kan hitta någon annan, som Du också kommer att tycka om. Dessutom kan det vara bra för henne att vara single ett tag.
    De hemskaste sorger går över till slut. Det är min erfarenhet.

• airam

tack så jättemycke för trösterika ord, nu känns det bättre, jag det är ju faktiskt så att med tiden så så känns allt bättre visst är det så, och ja jag ärsom vanligt med henne, ledsen ja det är jag när jag är ensam, och herregud hon är ju bara 20, tänk va mycke roligt hon kan göra om hon vill. ja det kommer säkert att ordna sej till det bästa .tack än en gång

• Maskot

Håller med alla andra! Deras relation måste de sköta själva, som förälder är det att gå över gränsen om du börjar lägga dig i för mycket där.

Stötta din dotter och stärk henne. Jätteviktigt att hon känner att hon är viktig och älskad och att livet inte hänger på den här killen. Du får därför inte heller hänga upp allt på honom. Få unga människor hittar sin livskamrat så tidigt! Att de har haft många lyckliga år är ju jättehärligt- inte alla får uppleva sådan kärlek i unga år. stötta, och var possitiv- lyssna och trösta- men var stak och peppande!

• Tre barn tre barnbarn

Jag har tre döttrar och många krossade hjärtan har det blivit på vägen,både från deras sida och från pojkvänners sida.
    Som förälder kan man nog bara finnas där,man kan inte lägga sig i deras kärleksliv hur väl man än vill och hur gärna man än vill att det ska bli dom två igen.
    Detta är första gången din dotter råkar ut för dettta,men säkert inte den sista.
    Hon kommer över det,det är helt klart!

• Thotis90
    När jag var 14 år blev jag tillsammans med en kille i min ålder. Det tog slut efter 2 ½ år (vi var förlovade i ½ år). Inte lade sig min mamma i det eftersom hon visste att jag skulle repa mig så småningom, vilket jag också gjorde.

Är idag tillsammans med en underbar kille och jag mår toppen! Det är klart att det är jobbigt när det tar slut, speciellt efter så lång tid. Man måste dock våga se framåt. Det händer jobbiga saker i livet, men livet är inte en dans på rosor. Det är som en berg-och dalbana. Det går upp och ner.

Låt henne ha sitt liv. Det enda du kan göra är att finnas där om hon t.ex. känner för att hon vill prata eller gråta ut. Låt henne komma till dig.
Svar på tråden min dotters pojkvän har gjort slut!!! vad ska jag ta mej till?????