• Natali3

Hur i helvete kan man baka en hasch kaka?

Inte för att jag vill äta eller smaka.. men hur fasiken gör man?
    Lägger i lite gräs i chokladsmeten?
    har ni testat?
  • Svar på tråden Hur i helvete kan man baka en hasch kaka?
  • ThePointOfItAll

Om man ska baka en haschkaka använder man antagligen just hasch som man smular ner i smeten. Gräs skulle nog inte bli så bra...
    Nej jag har inte testat men känner folk som brukade baka såna förr

• Hallonmos

En kompis tillmig i USA brukade peta i sig potbrownies för några år sedan.Har ingen aning om hur de gör men jag antar de petar in skiten där någonstans i smeten.

• Themis

Det är väl inte svårare än att baka en vanlig kaka.

Om du googlar

marijuana brownie recipe

så hittar du nog ett antal förslag

• jaghopparhögt
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 15:41:16 följande:
    Om man ska baka en haschkaka använder man antagligen just hasch som man smular ner i smeten. Gräs skulle nog inte bli så bra... Nej jag har inte testat men känner folk som brukade baka såna förr
    Det fungerar nog med gräs också ska du se.
  • Vasen

Jag googlade och hittade massor med info. Det viktiga verkar vara att använda olja istället för smör och blanda ner själva haschet i. Det finns verkligen en hel massa recept för den intresserade.

• ThePointOfItAll
    jaghopparhögt skrev 2010-04-26 15:46:28 följande:
    Det fungerar nog med gräs också ska du se.
    Mycket möjligt, men då kanske man får mala ner det först. Inte så gott att käka gräs
  • ThePointOfItAll
    Vasen skrev 2010-04-26 15:49:27 följande:
    Jag googlade och hittade massor med info. Det viktiga verkar vara att använda olja istället för smör och blanda ner själva haschet i. Det finns verkligen en hel massa recept för den intresserade.
    Jo jag märkte det
  • jaghopparhögt
    Vasen skrev 2010-04-26 15:49:27 följande:
    Nej det spelar ingen roll heller, det viktigaste ska vara att man verkligen blandar i fett.
  • jaghopparhögt
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 15:50:27 följande:
    Mycket möjligt, men då kanske man får mala ner det först. Inte så gott att käka gräs
    Jo men det får man väl göra med hasch också.
  • Vasen

Men röker man inte hasch? *rodnar okunnigt* Blir det någon effekt av att äta det? Eller vad är poängen?

• ThePointOfItAll
    Vasen skrev 2010-04-26 15:54:43 följande:
    Men röker man inte hasch? *rodnar okunnigt* Blir det någon effekt av att äta det? Eller vad är poängen?
    Hasch är koda utvunnen ur cannabisplantan, THC är ämnet som gör dig hög... Det kan intas på olika sätt Marijuana är blomman på honplantan..

Enligt en sida jag hittade blir effekten högre än någonsin för den som testar att käka ist för att röka.
  • jaghopparhögt
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 15:58:50 följande:
    Hasch är koda utvunnen ur cannabisplantan, THC är ämnet som gör dig hög... Det kan intas på olika sätt Marijuana är blomman på honplantan.. Enligt en sida jag hittade blir effekten högre än någonsin för den som testar att käka ist för att röka.
    Den blir annorlunda men man behöver större dos också, har jag hört.
Svar på tråden Hur i helvete kan man baka en hasch kaka?