• Dubai baby

Vad ar din 7-12 manaders bebis' favoritleksak och/eller favoritbok?

Vi bor i Jordanien med var snart 7-manaders baby och har ar inte utbudet pa leksaker och bocker sa stort, sa jag planerar en bestallning fran Sverige snart. Vad skulle ni foresla att jag koper at min dotter, vad alskar din baby just nu?

Tack pa forhand!

• Svar på tråden Vad ar din 7-12 manaders bebis' favoritleksak och/eller favoritbok?
  • SilverEmma

Dottern är visserligen 14 månader nu, men bollar har varit det bästa som finns i snart ett halvår. Inte mer avancerat än så.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Loween

klossar som hon kan stapla, saker som låter när man skakar dom och bollar som föregående skrev, det tycker min son om som snart är 9 månader :)

• Faile

Brios och Mickis träleksaker.
    Hunden på hjul med snöre, lådan med olikformade klossar i, tåg och bilar samt det viktigaste, lära-gå-vagnen

• Faile

Kom på en sak till. Visserligen är det för tidigt men det är det absolut bästa köpet vi gjort, Mora träsk sånglekar 1 + 2+ 3 på dvd.
    Alla möjliga svenska barnvisor med rörelser och dans till som mina båda barn bara älskar.

• framsteg

Leksaker? Vispar, stekspadar, kastruller - ja typ allt i köksskåpen!

Men annars bitvänliga plastleksaker som klossar, bilar och ringar har funkat här.

Böcker - hrm... Svårt. En pekbok med flygplansljud är poppis här plus en egengjord fotobok med bilder på närmsta släkten.

• Salt Groda

Vi bor också utomlands, och prioriterar böcker när vi är i Sverige. Känns viktigt att ha böcker på svenska!
    Vår son fick Bu och Bä-böcker samt några böcker av Stina Wirsen som heter Vem är arg? Vem är söt? Vem är borta? när han var ca 7 mån. Han älskade dem då och han älskar dem fortfarande (16 mån nu). Så de böckerna tipsar jag om!

• Dubai baby

Tack snalla ni for alla tips! Jag har faktiskt kollat pa Stina Wirsens bocker och dom vekar mysiga. Har aven precis gjort en bestallning pa Max bockerna (Max kaka, Max bil etc), kommer sjalv ihag dom fran barndomen! Bollar, klossar och Brio far det bli, samt Mora Trask DVDn. Och lara-ga-vagnen saklart.

Kram pa er

Svar på tråden Vad ar din 7-12 manaders bebis' favoritleksak och/eller favoritbok?