• Swedie

Gammaldags namn som funkar pa engelska!

Behover inspiration!
    Har fastnat nar det galler pojknamn... Bor utomlands och behover darfor ha ett namn som fungerar internationellt. Gillar Alfred starkt men tror inte min man ar like fortjust...! Behover hjalp med namn med samma stuk. Vill att det ska vara gammaldags, ovanligt och fungera pa bade svenska och engelska.

Tack pa forhand!

• Svar på tråden Gammaldags namn som funkar pa engelska!
  • GrönaDruvan

Edvin kanske? Känns som det kan funka på engelska.

Alfred ska vårat nästa barn heta om det blir en pojk
  • Swedie

Edwin ar ett namn vi har namnt, jag gillar bara inte att han hade isf har (i England) blivit kallad Ed hela tiden... Men utan forkortning ar det jattefint!

Jag ALSKAR Alfred!

• M2003

Så ovanliga är de nog inte om de går på flera kontinenter
    Richard, Eric, Martin, Fredrick, Robert, Albin, Allan, Hugo, Thomas, Mauritz, Peter, Marcus, William, Maxemilian, John, Leon, Harry, Christian, Carl mm

• Swedie

Med ovanliga menar jag att jag inte vill veta ngn annan som heter samma, vi bor i  en by med ca 2000 invanare och har finns ingen Alfred tex! Gamla namn som kommit tillbaka men inte blivit tagna av ngn annan an! ; )
    Harry ar det bestamda andra namnet ifall vi far en pojke, pga av att min mans morfar heter det, och det ar jattefint men borjar bli vanligt som tilltalsnamn har.
    Richard, Robert, Allan, Thomas, Peter, Marcus, William, John ar jattevanliga har pa man i 50-60 ars aldern. Tror det ar generationen aldre som har e basta namnen!

• M2003

Men Alfred går väl?

"Alfred är ett mansnamn med engelskt ursprung, som betyder ungefär ädel rådgivare"

• Butterfly1978

Angus
    Berndt
    Douglas
    Carl
    Ian
    Harold/Harald

• DenNamnbitne

Fler fina som är svenska men som jag tycker funkar utmärkt i England. Det är ju roligt också att heta något ganska svenskt, speciellt utomlands. Dessa namn älskar jag:)

Vilfred
    Algot    
    Gustav
    Hilding
    Lorens
    Oskar
    Sven
    Torsten
    Manfred

Alfred är ju ett så himla tjusigt namn. jag tycker nog att du ska försöka övertala din make{#lang_emotions_tomte} Lycka till! Mvh Adrian

Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • parvati

Edvard elelr Edward
    Adrian
    Adam

Svar på tråden Gammaldags namn som funkar pa engelska!