• gambia90

Tips på aktivitet för att fira 60åring?

Min pappa fyller 60 år och kommer att firas här nere i Stockholm. (han bor i norrland)

Nu behöver jag tips på inne och uteaktiviteter som man kan göra tillsammans med honom under dagen. Vi kommer väl vara ca 15 i sällskapet varav 5 är barn under 12 år.

Kvällen kommer att tillbringas i vår villa med mycket dryck och mat samt presenter

Är det någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Tips på aktivitet för att fira 60åring?
  • lunkentuss

Ja vad tycker han om, intressen? =)
    Min farfar tex (han är 60) gillar båtar o segling, så då skulle man kankse kunnat åka utpå en liten kryssning eller se om det var båtmässa någonstans? Tex alltså =)

• gambia90
    lunkentuss skrev 2010-04-21 07:55:44 följande:
    Ja vad tycker han om, intressen? =)Min farfar tex (han är 60) gillar båtar o segling, så då skulle man kankse kunnat åka utpå en liten kryssning eller se om det var båtmässa någonstans? Tex alltså =)
    Han är en förtidspensionerad snickare, älskar whiskey, hundar, fiske.
    Han har dock ett trasigt knä så något som kräver god fysik fungerar inte.
    Hans bästa stunder brukar vara då han är med barn och barnbarnen brukar han säga så det är viktigt att aktiviteten passar ålder 0-60.

Min man skall nog ta med honom och leka dirty harry på skjutbanan någon dag innan eller efter för det är ju inte direkt barnvänligt ;)
  • lunkentuss
    gambia90 skrev 2010-04-21 08:00:23 följande:
    Han är en förtidspensionerad snickare, älskar whiskey, hundar, fiske. Han har dock ett trasigt knä så något som kräver god fysik fungerar inte. Hans bästa stunder brukar vara då han är med barn och barnbarnen brukar han säga så det är viktigt att aktiviteten passar ålder 0-60. Min man skall nog ta med honom och leka dirty harry på skjutbanan någon dag innan eller efter för det är ju inte direkt barnvänligt ;)
    ja det är inte lätt o komma på nåt som passar alla åldrar, haha
    Med hans intressen är det julättare att komma på presenter, inte aktiviteter... hehe Hoppas ni kommer på nåt skoj
  • fruis

Åka upp i den nya Globenhissen kanske? Det är ju ändå lite speciellt.

• fruis

Vi åkte till Hilton Slussen och åt lyxig hotellfrukost när min svärmor fyllde 60. Vi "kidnappade" henne på morgonen och hade det som extra överraskning innan vi gjorde det vi egentligen kommit överens om den dagen. Det blev lyckat och väldigt trevligt. Hon fick tårta också av hotellet och kände sig väldigt firad. Det kan vara en bra inledning på dagen.

Svar på tråden Tips på aktivitet för att fira 60åring?