orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2010-04-20 21:57:57 följande:
nu är jag ju inte ung längre i den benämningen haha, men var 23 när jag fick min dotter, de såg direkt att hon hade mikroti men de ordet fick ja inte lära mig förs för någon månad sen bara. Dålig info Men vägen har bestått av otaliga läkarbesök, remisser, undersökningar, psykologer, pedagoger, tester, provet etc. listan är lång Lev för dagen är mitt bästa råd, tänk inte framåt så mycket, oroa dig inte för vad de kommer säga eller vad ni ska säga, ta det då ni är där. Njut av er nya familjemedlem och för den hon är, för unika är de på helt andra plan än vad alla andra någonsin kommer bli men framförallt ta vara på all ny erfarenhet och lärdom som hon kommer ge er redan nu
Ja, hon är den bästa och hon charmar allt och alla... det är ren kärlek i henne...
anledningen till att jag söker efter andra i liknande situationer är mest för att man som ungförälder redan "klappas lite på huvudet" av både sjukvård och myndigheter, men som ung förälder med barn som har ett handikapp är det tyvärr mycket värre... vad jag har fått höra och se och uppleva under det senaste året är helt otroligt idiotiskt, så därför söker jag mig efter andra, just för att jag vet att det är inte bara jag som blir behandlad så... eller snarare sagt... det är min dotter som blir behandlad så.... man vill nog hitta någon att dela tips och framför allt prata med någon som förstår för att man inte helt ska tappa tilliten till det som ska så kallat vara "vårt skyddsnät"