• ByMySelf

Igånsättning.. När??

Ska på samtal på spec mvc i nästa vecka och prata om min förlossningsrädsla.
    Min nu 9 år gamla son tog mig ca 2 dygn att föda fram. Jag är super nålrädd och tog därför ingen smärtlindring, lustgasen gjorde mig bara illamående. Efter en lång förlossning fick min son dålig med syre och detta har resulterat i att han idag har grav adhd.
    Detta och mycket mer som hände under dom 2 dygnen, framför allt klipp i underlivet och felsyning som gjorde jä...gt ont efteråt har gjort att jag skulle vilja få beviljat en igångsättning.

Känner att jag har mer kontroll över situationen, att det finns tid för barnmorskan att läsa min förlossningsplan och att jag i god tid och i lugn och ro kan få min epidural som jag jobbat hårt med att komma till sans med under min grav då jag gått på akupunktur för foglossningar.

Nu till frågan... Ngn som haft liknande argument och fått beviljat igångsättning och om ja när gör dom då det??

Tillhör btw Lunds kommun.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Igånsättning.. När??
  • Pishi

Jag har fått beviljad igångsättning baserat på dålig erfarenhet från senaste förlossningen. Det tog 4 dygn och jag hade inte sovit. Allting blev väldigt kaotiskt o jobbigt så jag har gått till Aurora och pratat om mina rädslor och dåliga minnen. Det var inte svårt att få datum för igångsättning. Däremot så kan det vara så att kroppen inte är redo vid det läget och de avråder ifrån igångsättning när det är dags ändå. Det sade de till mig nu.

Har BF 1a maj och är bokad för igångsättning den 29e denna månad. Jag ska in för kontroll då. Om tappen inte är utplånad och jag inte är öppen ett par cm så sätter de inte igång mig då. Då blir det att komma tillbaks varje dag för kontroll tills kroppen är redo.

Du får nog ok för igångsättning! Lycka till!

• ByMySelf

Tack för ditt svar.
    Ngn som bor i Lund som vet vad som gäller här??

Svar på tråden Igånsättning.. När??