Iam skrev 2011-07-15 20:53:40 följande:
Jag känner igen det där!!
Nu tog iofs min sambos ex nästan varenda pinal i huset. Lämnade några trasiga koppar, ett sängbord och en massa lera som hon gnidit in på golvet. Men hon hade lämnat några lådor i förrådet, eller några och några. En hel massa. Vi körde en del saker till henne som hon kom på efterhand. Men fick skäll varje gång för att något KANSKE kunde ha gått sönder och att det då var vårt fel. Till slut fick jag nog med att hon styrde och ställde med min sambo med saker som inte hade med barnen och göra. Så jag sa sonika till att antingen lägger du energin på mig som sambo, eller så kan du fortsätta va sambo med ditt ex, för nu är jag trött på att vi ska lägga tid och energi på att sköta hennes business och ändå bara få skit.
Han fattade läget och efter det fick hon komma och hämta resten. Men vilket bråk det blev om det.
Dessutom hade hon nyckel till huset, trots att det var 3 år sen hon flyttade därifrån, och jag hade bott där i ett år.
Hon vägrade lämna tillbaka den och hon använde den även vid vissa tillfällen. Kan säga att jag då var väldigt sugen på att anmäla henne för olaga intrång, men tänkte på barnen.
Till slut, dagen innan nya ägaren till huset skulle ta över, kom hon och la nyckeln i lådan, medans vi stod i fönstret och tittade på henne.
Nu kommer hon inte ens i närheten av porten till det hus vi bor i oftast, men dom perioder när hon gör det kan hon kika in i hallen, ses sig runt och sen säga "Näe, det är väl inget här jag behöver"
?????
Vi driver ingen affär!!!
Fattar inte vad det är med folk!
Herregud vilken
ragata, jag blir riktigt arg!
När det gäller det där med nyckeln så hade jag bytt lås bara, hade aldrig tolererat att min sambos ex hade nyckeln hem till mig, hade varit värt den dyra kostnaden! Tur att det är löst nu iaf.
Och om hon stod i hallen så där igen och var dum i huvudet, TÄNK så skönt det vore att säga nåt i stil med att "Se där ja, det var ju kul med lite omväxling för en gångs skull men här finns inget i mitt hem som är ditt serrö"

Tror jag nog hon skulle bli snopen ha ha