• Anonym

Vecka 8 och för lite fostervatten?

Någon som har varit med om? är i "riskgruppen" då vi har haft 3 missfall, har ett barn nu snart 3 år.
    Va hos läkarn idag och gjorde VUL (gör ett varannan vecka) och då konstaterade han att det finns för lite fostervatten? Hjärtat slår men de finns knappt nått vatten.

Har en BM i familjen som säger att det kan vara helt normalt. Inget att oroa sig för fram tills fjärde månaden. Ska tillbaka om 11 dagar och göra ett nytt vul, är idag i 7+5v. Någon som vet nått?

• Svar på tråden Vecka 8 och för lite fostervatten?
  • MassiiMotoo

missade att skriva att jag hade fö lite fostervatten fast de var då i vecka 37 då sonen fick födas med igångsättning redan då. Men aldrig hört att man kan ha de så tidigt nej

• mamma2kids

va???hur kan dom ens mäta fostervatten mängd på någe man knappt kan se.

• Anonym

Jag litar inte alls på gynekologer som påstår sig veta en hel massa om så små ebryon. Det är otroligt olika i både storlek och utveckling, därför brukar man ju göra rutin UL kring v.18, för att då har det visat sig att de flesta foster är i ungefär samma storlek och utveckling. Det finns ju till och med graviditeter då det inte ens slår något hjärta i v.8 men nästa vecka ser allt normalt ut.

• Anonym

jag var på vul förra veckan i v 6+5 och då slog hjärtat redan. Fostersäcken var liten idag men fostrets hjärta slog. fostersäcken borde vara det dubbla och fylld med vatten, men fostret hade vuxit sen sist men säcken var helt runt den och knappt nått vatten i. Fostret borde vara runt 1,3cm och säcken borde vara typ 3cm gånger 3cm eller nått. men nu var säcken helt runt fostret.

läkaren kunde inte släppa iväg mig till BM då det ska tydligen inte se ut så och då får jag gå kvar hos honom tills de ser normalt ut. läkaren är väldigt erfaren, har varit läkarchef på karolinska i 20år, gick även hos honom vid mina ma och när jag väntade mitt barn. Han är väldigt känd som gynekolog så jag litar på att han kan sin sak.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-15 19:10:11 följande:
    jag var på vul förra veckan i v 6+5 och då slog hjärtat redan. Fostersäcken var liten idag men fostrets hjärta slog. fostersäcken borde vara det dubbla och fylld med vatten, men fostret hade vuxit sen sist men säcken var helt runt den och knappt nått vatten i. Fostret borde vara runt 1,3cm och säcken borde vara typ 3cm gånger 3cm eller nått. men nu var säcken helt runt fostret. läkaren kunde inte släppa iväg mig till BM då det ska tydligen inte se ut så och då får jag gå kvar hos honom tills de ser normalt ut. läkaren är väldigt erfaren, har varit läkarchef på karolinska i 20år, gick även hos honom vid mina ma och när jag väntade mitt barn. Han är väldigt känd som gynekolog så jag litar på att han kan sin sak.
    vad heter han?
  • Anonym

Vill ju helst inte "hänga" ut min läkare här då det även lätt kan räknas ut vem jag är. Vill helst vara anonym i tråden då ingen vet om detta gravititet än pga våra tidigare missfall.

Frågan var ifall någon har hört något om detta och inte vem min läkare är.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-15 22:10:54 följande:
    Vill ju helst inte "hänga" ut min läkare här då det även lätt kan räknas ut vem jag är. Vill helst vara anonym i tråden då ingen vet om detta gravititet än pga våra tidigare missfall. Frågan var ifall någon har hört något om detta och inte vem min läkare är.
    I vilka veckor har du fått missfall innan om man får fråga? Och har du fått någon förklaring till dem?
  • Anonym

första ma var dec 05. i vecka 8 hade den slutat utvecklas men upptäcktes inte förräns i v 11.

andra sep 06. hade en cysta i äggledaren som sprack vilket medförde ma troligtvis.

fick mitt barn aug 07 men blödde även denna gång kraftigt i vecka9.

tredje ma i nov 09. i vecka 6.

Och nu är jag gravid igen, har gjort en abort 05. Och blivit opererad för sammanväxtningar i äggledaren vilket även kan ha bidragit till mina ma, vem vet?

Skulle denna gravititet sluta i ett ma så får vi en grundlig utredning.

• Anonym (Sammalika)

Gammal tråd, men är i samma situation. 7+3 idag, embrypt mätte precis 7+3 med hjärta men för lite fostervatten. 
    Är inte så hoppfull efter de lilla jag hittat.
    Skriver och hoppas på att få en uppdatering hur det gick för dig trådstartaren ????

Svar på tråden Vecka 8 och för lite fostervatten?