• Klara 67

Relativt homogen slemhinna på 10mm och ET om en vecka=höja Progynondosen?

Hej,

Idag var jag till läkaren inför ET på torsdag 22/4. Läkaren sa att slemhinnan bara DELVIS är treskiktad med rtelativt homogen och 8-10 mm. Det är inte optimalt enligt honom så han tyckte jag skulle fråga kliniken utomlands om att höja Progynondosen. Vad tror ni? Någon som varit med om detta? Jag tar redan 2x4 och inte 2x3 Progynon som grundplanen verkar vara, SÅÅÅ orolig.

Till historien hör att jag träffade en anna läkare dagen innan som på VUL sa att slemhinnan var treskiktad och 10, 5 mmm. GUD vad förvirrande....

• Svar på tråden Relativt homogen slemhinna på 10mm och ET om en vecka=höja Progynondosen?
  • Makima46

Förstår att du blir förvirrad när läkarna säger olika saker. Men är den 3 skiktad och 10,5 mm så är det alldeles tillräckligt.

Själv hade jag en 3 skiktad slemhinna som var 9 mm en vecka innan min FET. Blev gravid på det och är nu i v. 31.

Problem kan det ju bli om slemhinnan blir för tjock ( mättad). Då släpper den ju och du får mens istället. Kan ju inträffa om man höjer dosen för mycket.

Hade jag varit i dina kläder så hade jag inte ökat dosen.iallafall inte utan att  ta ett snack med din klinik .Din behandling är ju hos dem.

Lycka till!    

gravid i v.31 med tvillingar
  • Bette
    Klara 67 skrev 2010-04-15 14:50:20 följande:
    Hej, Idag var jag till läkaren inför ET på torsdag 22/4. Läkaren sa att slemhinnan bara DELVIS är treskiktad med rtelativt homogen och 8-10 mm. Det är inte optimalt enligt honom så han tyckte jag skulle fråga kliniken utomlands om att höja Progynondosen. Vad tror ni? Någon som varit med om detta? Jag tar redan 2x4 och inte 2x3 Progynon som grundplanen verkar vara, SÅÅÅ orolig. Till historien hör att jag träffade en anna läkare dagen innan som på VUL sa att slemhinnan var treskiktad och 10, 5 mmm. GUD vad förvirrande....
    Huvudsaken är att den är treskiktad. Min slemhinna var som tjockast 7 mm och jag har en son som är fyra månader drygt. Allt handlar inte om slemhinnan utan också om embryokvaliteten.

Bette
  • Liselotte B

Hjälp! Jag har läst tråden ovan och mitt ET ska bli om en vecka och inte är slemhinnan treskiktad alls! Bara 6mm... Hoppas kliniken vet vad som ska göras. Själv oroar jag mig.

Svar på tråden Relativt homogen slemhinna på 10mm och ET om en vecka=höja Progynondosen?