Behöver råd av angående förskolestart
Behöver råd angående förskolesstart, främst från hemmaföräldrar eftersom jag ju skriver i detta forum. Min son blir 21 mån i aug och då hade vi först tänkt att han skulle börja förskolan. Nu har jag ändrat mig o vill vara hemma med vårdnadsbidrag under hösten o låta honom börja i jan. Kruxet är bara att vi tackat Ja till hans förskoleplasts redan i mars, innan vi bestämt oss att göra så här. Därmed har vi förbrukat hans barnomsorgsgaranti att få förskolaplats inom 3 mån. Bor i Stockholms kommun o så är regleran här. Vet inte alls om han får plats i jan o det kunde ingen svara på heller.
Frågan är hur jag ska göra? Vill så hemskt gärna vara hemma i höst med honom, men vet inte om jag vågar chansa. Vad gör vi om vi inte får plats i jan. Är det värt att vara hemma 4-5 extra månader med honom o chansa på att allat ordnar sig? Det är ju så att jag gärna vill vara hemam med honom. Tycker inte han är stor nog för förskolan. Vill att han ska får vara hemam i lugn o ro med mamma ett tag till.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 12:48
Vill bara ha lite råd. Såklart kan ingen annan säga vad jag ska göra. Hur ska jag tänka?