Flytta....
Vi behöver ett större boende och vi har nu två alternativ. Ett i ett område i Göteborg i ett område som vi verkligen vill bo i och verkligen kommer att trivas att bo men då får vi inte behålla vår dagmamma i kommunen vi bor i nu. Det andra alternativet är i ett område inom den kommun där dagmamman finns och då får vi behålla henne men området är inte någon jättehöjdare, tror inte det är ett dåligt område i sig det är bara det att vi inte har någon anknytning till det och det är längre bort från släktingar och vänner. Det är också så att det ska stamrenoveras och då får vi inte bo där under en månads tid och då blir det också en tillfällig flytt innan vi kan bo där igen.
Jag har ångest när jag tänker på att vi kanske ska bryta upp sonen från sin dagmamma, dagmamman älskar honom och hans syster kommer få en plats också där när vi önskar OM vi bor kvar vill säga. Men hon säger samtidigt att hon är övertygad om att sonen kommer fixa ett byte väldigt bra då han är så trygg i sig och har lätt att få kompisar osv osv. Men jag är livrädd. Samtidigt kommer han inte gå i skola med de barnen han träffar nu och barnpsykologen tycker att det bästa för barn i sonens ålder (4 år vid inskolningen om vi bryter upp) att flytta just i den åldern för att de ska få chans att lära känna de barn han kommer gå i skola med sedan och det är svårare efter 5 års ålder att bryta upp från kompisar då man i den åldern bildar starkare band med just kompisrelationer.
Jag vet inte vad vi ska göra riktigt....hur har ni anda resonerat? Vi bor väldigt trångt som det är nu och vi behöver större helt enkelt. Det är också så att vi behöver större också pga att jag antagligen kommer genomgå större operationer längre fram och kommer då behöva ha någon som stöttar upp med barnen även på hemmaplan under längre perioder.