• wappiz

Hur är däcken på Emmaljunga City Cross?

Vi funderar på att köpa en Emmaljunga City Cross. Vi var och tittade på en ny av 2010 års modell på Babyproffsen.

När jag kollade tidigare diskussioner så verkar det enda starka motargumentet mot vagnen vara kvalitén på däcken. I alla fall i trådar från typ 2008 så sa folk att det blir en massa hål i däcken av stenar nästan direkt om man går på grusvägar.

Jag undrar om Emmaljunga City Cross 2010 kanske har förbättrats i däcken? Någon som har en nyare modell - 2010 eller kanske 2009, och kan säga något om hur däcken håller och hur vagnen är att köra på grusgång?

Några andra synpunkter på vagnen?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur är däcken på Emmaljunga City Cross?
  • carola1977

Känner flera som har City Cross och alla är väldigt nöjda med den. Jag däremot gillar min EL Classic Duo med lufthjul bättre .

• Näbbmusen

Jag hade en emmaljunga city cross -07, hade aldrig problem med däcken.
    Jag ser den fortfarande flera dar i veckan då det var en vän som köpte den av mig och fortfarande inga problem med vagnen alls.

Alla hjul blir slitna med tiden det kan du aldrig komma ifrån!

• Alexi

Vi har EL city cross sen december -08 och har aldrig haft några problem med däcken.

• ferrarigirl

jag har också en Emmajlunga från 07 och tycker den är jätte bra. Visst kan det fastna sten i däcken men dom är ju bara att pilla bort. Är bättre att fa pilla bort sten nån gång i bland än att få laga punktering stup i ett på lufthjul. Hade en emmaljunga i jobbet förut med lufthjul och dom hjulen exploderade i bland om det var för varmt ute.

• hurtbullen89

Vi har aldrig haft några problem med våra däck :) Visst små stenar kan det fastna några stycken i hjulen. Men det har väl ingen betydelse? Inget som gör vagnen sämre på nåt sätt och inget som stör :) Tycker det är supersmidigt att slippa oroa sig för punktering och så. Rullar kanonbra gör den med :) Vi har kört i stan, i skog, på grusväg och ja lite överallt och den rullar lika fint överallt. Det är en -09 vi har :)

• Lilla Hönan

Här är en till som har en city cross, vi är super nöjda med den. Som sagts innan så visst sitter där väl någon liten sten i däcken men inget som märks när man går med vagnen. Vi använder den oxå överallt och är stadigt och lätt och smidig att köra med. Vi har en -09.

• busfrösmamma

Har en 09 och det fastnar stenar lite då och då. Går att pilla bort, det brukar bli en liten grop efter stenen men hålet försvinner...

Den enda negativa med hjulen som jag tycker är att det fastnade otroligt mycket snö i "ekrarna". Det gjorde det inte på vår förra vagn. Det var jobbigt den här vintern då det var typ snö hela tiden och vi har vagnen inne. Fick borsta bort snön så gott det gick men det var svårt att komma åt på vissa ställen.

Lycka till!

• Ann Lee

Vi har en 08:a och däcken har blivit rejält slitna, det blev de redan efter drygt ett halvår. Tycker att det ser fult ut men problemet är skönhetsmässigt. Vi har använt vagnen extremt mycket och gått långa promenader dagligen.

Det är en väldigt skön vagn att köra, funderar bra på de flesta underlag. På sandstrand gick det sådär men annars inga problem.

• jj86

jag och min tjej kan intyga om att däcken blir nötta väldigt snabbt vi har en 2013 årsmodell emmaljunga citycross. inskaffad januari köpte vi den och nu är däcken släta och rejält nötta. Sedan verkar man endast kunna köpa däcken hos babyproffsen som inte haft den bästa servicen mot oss i alla fall.

Svar på tråden Hur är däcken på Emmaljunga City Cross?