• Ida1990

Vilken nutrilett är godast?

Vilken utav pulver dieterna är godast igentligen? eller smakar alla lika illa? Köpte ett paket nutrilett jordgubbs shake och den smakar mjöl med nån konstig kemisk smak. riktigt illa med andra ord. Finns det nån som är godare? eller kan man blanda med mini mjölk i stället?
    Dom man köper fördigblandade i tetrapack i affären är ju supergoda.

• Svar på tråden Vilken nutrilett är godast?
  • Tuss73

Äter Nutrilett Quick Start nu och då ska man blanda shaken med minimjölk, det blir mycket godare men en shake innehåller ca 200 kcal istället för ca 100 kcal med vatten. Jag tycker att choklad är godast men det är ju en smaksak.

• Little me

jag har provat choklad, fick hålla för näsan medans jag drack och sen svepa ett stort glas vatten. Ingen hit!

• GULL och GULL

Jag har testat naturdiet choklad (ej färdigblandad) och den gick ej att dricka! Efter halva höll jag på att kräkas och det var likadant nästa gång jag provade. Nutrilett har en ganska mjöl-liknande konsistens med konstgjord smak som du sa och speciellt jordgubbssmaken gillade jag inte så mycket, men skogsbärssmaken och blåbär tycker jag är helt ok - eller de går iaf att dricka upp men den mjöliga konsistensen finns där...

• Jordgubbssmak

Mitt bästa tips är att blanda den med elvisp eller mixer så den skummar en massa då blir den mer lättdrucken och man slipper eventuella mjöliga klumpar. Att blanda ut den i mjölk gör det också betydligt godare även om det ger lite lite mer kalorier.

• ramone1
    Jordgubbssmak skrev 2010-04-15 08:11:22 följande:
    Mitt bästa tips är att blanda den med elvisp eller mixer så den skummar en massa då blir den mer lättdrucken och man slipper eventuella mjöliga klumpar. Att blanda ut den i mjölk gör det också betydligt godare även om det ger lite lite mer kalorier.
    tycker ju inte det gör nånting om man blandar med mjölk istället för vatten, ja menar så fett är inte mjölk så du har rätt
  • Kallemero79

Jag tycker att alla Nutrilett är lika äckliga, Naturdiet är godare...Fast jag gillar mest de färdigblandade..

• Anonym1898

Lite gammal tråd men jaja. Dricker just nu Banana Caramel och den smakar skit... Men jag ska nog blaNda den med mjölk som någon här sa

Svar på tråden Vilken nutrilett är godast?