• Österbotten

Hur räknar jag ut i vilken vecka jag är?

Jag hade sista mensens första dag 10 mars, ÄP 22, återförande 24. Räknar jag från mensen el från äp?

• Svar på tråden Hur räknar jag ut i vilken vecka jag är?
  • LJ87

gå in o registerera graviditeten här på fl så räknar den ut de till dig...

• vivillblitre
    Österbotten skrev 2010-04-12 11:12:08 följande:
    Jag hade sista mensens första dag 10 mars, ÄP 22, återförande 24. Räknar jag från mensen el från äp?
    Jag har fått höra att man räknar från återförandedagen 24 mars. Och då väljer du ägglossning på uträknaren...
    Har hört från en del att man även ska räkna de dagar embryot odlades.. om det odlades i t.ex. 2 dagar så ska du räkna från den 22 mars.

Hängde du med? :)

Grattis till graviditeten :)
  • Ginge

Jag har försökt att göra mitt graviditets kalender här på FL, men den verkar inte kunna räkna ordentligt. Jag vet att jag har haft ÄL den 8 mars. Och mens cykel 38dagar. Och då räknar den att jag har påbörjat graviditeten den 22 februari, fast i verkligheten jag har haft senaste mens den 27 februari.

Så jag litar inte ett dugg på FL uträkning....Tyvärr.

• vivillblitre

Nä man får ju ta det med en nypa salt det där. Den riktiga uträkningen får man ju v.17 på ultraljudet :) Plus- minus nån vecka gör ju inte så mycket..

• Vädur 78

Äggplocket är v 2+0, så idag är du väl i v 9+1

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Buddha74
    Vädur 78 skrev 2010-04-13 11:04:09 följande:
    Äggplocket är v 2+0, så idag är du väl i v 9+1
    Vecka 5+1 menar du kanske? Det har jag fått det till i alla fall.
    ÄP(vecka 2+0) var 22 Mars.
  • Vädur 78
    Buddha74 skrev 2010-04-13 20:35:59 följande:
    Vecka 5+1 menar du kanske? Det har jag fått det till i alla fall. ÄP(vecka 2+0) var 22 Mars.
    Ja precis v 5+1
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
Svar på tråden Hur räknar jag ut i vilken vecka jag är?