• Klara 67

Mer än 10 Prednisolon vid ÄD?

hej, Hur stor dos Prednisolon tog ni vid ÄD? Någon som tagit mer än 10 per dag och i så fall varför tar man mer än 10?

• Svar på tråden Mer än 10 Prednisolon vid ÄD?
  • isisisis

Jag tog mer 15 mg .
    På eget bevåg (efter inblick i andras behandling) som haft liknande historia som jag.
    Enl studier i USA (har ej länkar) så är det ev verkningslöst med doser under 10-15 mg.
    Obekräftade uppgifter som jag ändå chansade på.men jag lyckades med denbna behandling sist.

• Klara 67

Hej, Ok tack så mycket för din hjälp! Tog du mer än 15 menar du, 20 ller? Tog du i så fall både morgon och kväll? Mina abletter är på 5/st.

• isisisis

Jag tog 15
    På morgonen när jag varit vaken en timma.
    Har jag hörtb är bäst,men det kanske finns olika bud.

• Klara 67

Ok, tausen tack för din hjäl. Har dålig koll på vad som är hög eller låg dos i sammanhanget men vad jag förstår är det vanligt att mna äter 10 och på morgonen. Då kan man kanske höja till 15 då. Fick du ditt utskrivet i Sverige av svensk läkare, det har jag. De går ju fortare åt om man tar fler förstås men man kan väl alltid säga att klinken har rått en att ta 15.

• Klara 67

Har just fått svar på mitt tnf-alfa också, 8,8 u och 10.5 innan den förra graviditeten, i missfallsuredningen helt enkelt. Det ska väl vara under 12 men det känns ändå högt. Hade du också problem med det? Äter 2x75 Trombyl.

• isisisis

Ja.Jag hade 11,5 på första kontrollen,sedan sänkte jag det till 6,5 (med tomatjuice)
    Men jag hade även nåt som heter Faktor VIII som har samma negativa inverkan som TNF:et ,marginelll förhöjning.
    Men jag tjatade till mig Fragmin.
    Lyckades då efter 5 försök och 5 MF.

Svar på tråden Mer än 10 Prednisolon vid ÄD?