• Tokfia 7

Vad har man i dagisryggsäcken?!

Ja, som frågan lyder. Jag ser en hel massa föräldrar som kommer till dagis med sitt barn med en liten barnryggsäck som verkar fullpackad med något. Vad brukar föräldrarna stoppa ner i ryggan?? Det känns lite pinsamt att fråga vad de har i barnets ryggsäck så jag testar detta forum istället...

• Svar på tråden Vad har man i dagisryggsäcken?!
  • Mamma Katja

mera ombyte till hyllan. nu under vintern, extra vantar, mössa, tjock sockar, fleece kläderna.

Mamma till världens underbaraste två prinsar!
  • 2små2stora

Min tjej har napp och gose och extra kläder när det behöver fyllas på. Ska vi åka bil till dagis så får överdragsbyxorna ligga där med.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • WPmamman

Extrakläder??? HAr själv funderat på det, kanske bara handlar om att barnet tycker det är kul att ha ryggsäck som stora barn har.

• Tokfia 7

Extrakläderna har jag burit dit i en vanlig påse i samband med att vi gått till dagis, det går inte så mycket ombyten. Likaså med extra ytterkläder och så... Och hans nalle den är alltid kvar på dagis (han har andra gosedjur hemma) och napp har han ingen... Det ser så roligt ut med ryggsäck, men uppenbarligen har vi inte missat något rent praktiskt då... :)

• Trolltoka

Dagisryggsäck? Ska man ha en sån å? Saker som ska ha tagits med till dagis har vi tagit i en vanlig påse, typ ICA kasse... Har faktiskt inte tänkt tanken att skicka med henne grejjerna i sin ryggsäck hahaha.

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • ploten

Har inte heller förstått grejen med ryggsäck - hur ofta behöver man egentligen ta med grejer till dagis?

• Marma

enda gången mina har ryggsäck e till gympa  eller de ska gå till skogen o ha eget fika med sig annars aldrig. hade i början men mer krånglit tycker jag

• goabarn77

Ev. kläder, pipmugg, banan, kex, tvättlappar o blöjor. Det händer rätt ofta att vi går ut och busar i lekpark eller vattenpöl och då kan allt ovanstående komma till användning. {#lang_emotions_cool}

• PialenaOskar

Min son har en liten ryggsäck med sig till förskolan. I denf inns ett par blöjor, våtservetter, napp, en extra uppsättning kläder oxh snuttefilt.
    Nappen o snutefilten använder han på förskolan. Men de skulle likagärna kunna ligga lvar där då han har fler att välja på hemma.
    Anledningen till ryggsäcken är att vi har alltid med den när vi ska hemifrån. Skulle man få för sig att gå nån annanstans efter arbetsdagen kan det ju vara bra att ha med blöja o kläder. :)

Han har en låda på sin hylla med extra kläder till förskolan. Men på den förskolan där jag jobbar har barnen ingen låda. Vissa har kläder på hyllan lite hullerombuller o vissa har en ryggsäck hängandes. Kan det vara en anledning till ryggsäckar hängades på ditt jobb tror du?

• Norrskenet

Vi hade heller aldrig nån ryggsäck med barnet till förskolan varje dag, bara då hon blev större o hade gympa eller bad. Annars så hade vi en kasse med ombyte i och regnkläder som alltid fanns på en annan hylla (ej i hennes hylla/fack) där de hade allas påsar/kassar. Blöjor lämnade vi i hela paket dit.

• CCA

Dottern har ryggsäck med extra kläder men den hänger oftast kvar. Anledningen till att vi började med ryggsäck var att när dottern började var det så mycket barn så det var svårt att få extraklädes korgarna att räcka till.  Då var en namnad ryggsäck ett bra sätt att skilja mitt barns kläder mot de narda barnens.

• Shining

Gosekanin och napp fraktas fram och tillbaka var dag och har även de mesta ombyteskläder utom ytterkläder i ryggsäcken. Mest för att enkelt ha kontroll över att allt är med och att det är rent. Innan så var det lite huller om buller i lådan på dags men det är nog olika vad man tycker funkar bäst...

Svar på tråden Vad har man i dagisryggsäcken?!